  • Data: 2002-04-06 22:13:13
    Temat: Re: anglia-
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 06 Apr 2002 21:46:37 +0200, Tomasz Fidecki
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie bede sie spieral, bo moge sie mylic. Ale z odmowa uzycia
    >"elektronki" podczas meldowania spotkalem sie juz 2 razy (w zupelnie
    >porzadnych czterogwiazdkowych hotelach). Ostatnio poprosilem, zeby
    >recepcjonista pokazal mi wydruk po operacji jakiej dokonal w trakcie
    >meldunku w hotelu. Wygladalo to jak dyspozycja tymczasowej blokady
    >srodkow na rachunku. Gdy wszedlem na konto kredytowe via inet
    >rzeczywiscie o taka kwote zmniejszylo sie dostepne saldo. Nie bylo
    >zadnej operacji, tylko sama blokada. Blokada ta zostala zniesiona po
> [...]

    Chodzi o tak zwana preautoryzacje.
    Podczas meldowania blokowana jest pewna kwota. Podczas placenia
    rachunku wykorzystuje sie numer preautoryzacji (uzyskany przy tym
    blokowaniu) i transakcja jest rozliczana w oparciu o tamta blokade.
    Na przyklad w moim wegierskim przypadku bylo mniej wiecej tak: przy
    zameldowaniu zostala zablokowana kwota 200 DEM. Przy wyjezdzie
    uiscilem rachunek w wysokosci 150 DEM. Platnosc ta nie powiekszyla
    blokady srodkow na koncie, lecz skorzystala z zablokowanych juz
    srodkow (sprzedawca wykorzystal numer preautoryzacji). Reszta srodkow
    (50 DEM) wrocila na konto po standardowym czasie zniesienia uwolnienia
    zablokowanych srodkow (bodajze 10 dni).
    Teraz sobie przypominam, ze i moj recepcjonista wspominal cos o tym,
    co i twoj, ze moge zostac obciazony podwojnie, ale przekonalem go, ze
    placilem juz ta karta w hotelach i wszystko dzialalo (blefowalem,
    owszem placilem, ale bez preautoryzacji :-)))
    No ale zadzialalo wszystko OK. Szczerze mowiac nie widze zadnego
    powodu, dla ktorego dla plaskich kart mialaby nie zadzialac
    preautoryzacja. Ale podpytam jeszcze karcianych fachowcow i dam znac.

    PGR