  • Data: 2002-04-10 01:00:39
    Temat: Re: anglia-
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) writes:

    > Cos mi jeszcze przyszlo do glowy. Do dokonania transakcji electronka
    > potrzebna jest fizyczna obecnosc karty. Zatem pewnie nie jest mozliwe
    > obciazenie klienta na podstawie samej tylko blokady (preautoryzacji)
    > gdyby tak klient wyjechal nie zaplaciwszy. Natomiast jest to na pewno
    > mozliwe dla kart wypuklych.

    W ogole to jest mozliwe, bo transakcja = moment zalozenia blokady
    (mam wrazenie, ze np. stacje benzynowe Neste czy jakies tam dokladnie
    tak robia, tzn. obciazaja na (nieco) inna kwote niz blokada).

    Chyba ze to jest jakis problem z acquirerem, albo ze preautoryzacja
    odbywa sie tak, ze odbija sie karte zelazkiem.

    > To by tlumaczylo, dlaczego w hotelach wzbraniaja sie przed kartami
    > plaskimi - taka blokada nie jest dla nich zadnym zabezpieczeniem.

    Alez jest.

    > Inna sprawa, ze argument jaki ci podali jest nie do konca prawdziwy -
    > kwote mozna zablokowac,

    prawda.

    > nie jest ona przelewana,

    prawda.

    > ale nie mozna jej
    > ruszyc, jesli klient wyjedzie (tu nie oklamali :-))

    Mozna i trzeba, inaczej to by bylo kompletnie bez sensu.

    Zakladam oczywiscie, ze tak czy owak mozna wynajac pokoj w hotelu
    uzywajac zamiast karty paszportu. Teraz to zreszta nie wiem czy
    bez paszportu czy czegos takiego w ogole da sie to zrobic.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator