  • Data: 2002-04-06 22:20:08
    Temat: Re: anglia-
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 06 Apr 2002 22:13:13 GMT, g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    wrote:

> [...]

    Cos mi jeszcze przyszlo do glowy. Do dokonania transakcji electronka
    potrzebna jest fizyczna obecnosc karty. Zatem pewnie nie jest mozliwe
    obciazenie klienta na podstawie samej tylko blokady (preautoryzacji)
    gdyby tak klient wyjechal nie zaplaciwszy. Natomiast jest to na pewno
    mozliwe dla kart wypuklych.
    To by tlumaczylo, dlaczego w hotelach wzbraniaja sie przed kartami
    plaskimi - taka blokada nie jest dla nich zadnym zabezpieczeniem.
    Inna sprawa, ze argument jaki ci podali jest nie do konca prawdziwy -
    kwote mozna zablokowac, nie jest ona przelewana, ale nie mozna jej
    ruszyc, jesli klient wyjedzie (tu nie oklamali :-))
    Tak to widze, ale jak pisalem, skonsultuje sie jeszcze.

    PGR