    From: ten <...@...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: autoryzacja karty
    Date: Mon, 30 Jul 2007 16:51:32 +0200

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Zadna nie sprawdza,

    Tu jest jakieś nieporozumienie, albowiem to co pan napisał jest za
    przeproszeniem niedorzeczne, żeby nigdy to nie było sprawdzane.
    Najczęściej zakładana jest blokada w momencie autoryzacji na kwotę
    zbliżoną do kwoty zakupu i to już jest zabezpieczenie przed brakiem
    środków na rachunku, bo wtedy autoryzacja nie przejdzie. Jeśli nie ma
    blokady środków przy autoryzacji (zdarzyło mi się to raz na dwadzieścia
    transakcji internetowych) to może jednak nastąpić sprawdzenie stanu
    rachunku przy autoryzacji, oczywiście za pośrednictwem visa i banku, czy
    są środki większe lub równe kwocie transakcji. Chodzi o to jakie sklepy
    w jakich sytuacjach rezygnują z tego sprawdzenia. Druga możliwość to
    taka sprzedaż, gdy nie da się przewidzieć ile wyniesie zapłata. Wtedy
    rzeczywiście obciążenie może być dowolnie duże w stosunku do kwoty
    autoryzacji i to jest bardzo niebezpieczne, bo złodziej może zapłacić w
    ten sposób. Chodzi o to jakie towary i usługi są tak traktowane.

    Ogólnie sytuację widzę jako bardzo złą i tylko szczęście, że złodziei
    nie ma tak dużo, ratuje ludzi przed masową stratą pieniędzy w ten
    sposób, bo większość banków, jak już mówiłem, w Polsce nie chcą zwracać
    pieniędzy jeśli rachunek zostanie obciążony przez złodzieja. Sytuację
    trochę poprawi dodatkowe hasło "verified by visa" ale słyszałem że ono
    nie będzie wymagane przy stałych opłatach typu kartowe polecenie
    zapłaty, no chyba że to hasło będzie wymagane przez tą firmę przyjmującą
    płatność, a to też jest niebezpieczne.