  • Data: 2007-07-30 17:42:58
    Temat: Re: autoryzacja karty
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu jest jakieś nieporozumienie, albowiem to co pan napisał jest za
    > przeproszeniem niedorzeczne, żeby nigdy to nie było sprawdzane.

    Firma (sprzedawca) nigdy nie sprawdza bo nie moze. Spradza bank - wystawca
    karty, przed udzieleniem autoryzacji.

    > Najczęściej zakładana jest blokada w momencie autoryzacji na kwotę
    > zbliżoną do kwoty zakupu i to już jest zabezpieczenie przed brakiem

    Na doklada kwote transakcji a nie na zblizona.

    > środków na rachunku, bo wtedy autoryzacja nie przejdzie. Jeśli nie ma
    > blokady środków przy autoryzacji (zdarzyło mi się to raz na dwadzieścia
    > transakcji internetowych) to może jednak nastąpić sprawdzenie stanu
    > rachunku przy autoryzacji, oczywiście za pośrednictwem visa i banku, czy
    > są środki większe lub równe kwocie transakcji. Chodzi o to jakie sklepy w
    > jakich sytuacjach rezygnują z tego sprawdzenia. Druga możliwość to

    Zadne, bo sklepy o tym nie decyduja. Czasami (obecnie na wymarciu) niektore
    sklepy (najczesciej serwisy rezerwacji np. hoteli) nie dokonuja
    preautoryzacji, a jedynie weryfikuja czy podany numer karty jest prawidlowy
    na podstawie odpowiedniego algorytmu. Ale wylacznie w sytuacji gdy nie jest
    wymagana preauoryzacja i nie rodzi to dla sklepu/sprzedawcy zadnych
    konsekwencji wp rzypadku gdy podano np. dane karty na ktorej nie ma srodkow.

    > taka sprzedaż, gdy nie da się przewidzieć ile wyniesie zapłata. Wtedy
    > rzeczywiście obciążenie może być dowolnie duże w stosunku do kwoty

    Zazwyczaj jest robiona preautoryzacja na kwote zabezpieczajaca wartosc
    transakcji (np. kaucji w wypozyczalni samochodow).

    > autoryzacji i to jest bardzo niebezpieczne, bo złodziej może zapłacić w
    > ten sposób. Chodzi o to jakie towary i usługi są tak traktowane.
    >
    > Ogólnie sytuację widzę jako bardzo złą i tylko szczęście, że złodziei nie
    > ma tak dużo, ratuje ludzi przed masową stratą pieniędzy w ten sposób, bo
    > większość banków, jak już mówiłem, w Polsce nie chcą zwracać pieniędzy
    > jeśli rachunek zostanie obciążony przez złodzieja. Sytuację

    ...zwracaja, zwracaja...

    > trochę poprawi dodatkowe hasło "verified by visa" ale słyszałem że ono nie
    > będzie wymagane przy stałych opłatach typu kartowe polecenie zapłaty, no
    > chyba że to hasło będzie wymagane przez tą firmę przyjmującą płatność, a
    > to też jest niebezpieczne.

    Dlatego odchodzi sie od transakcji mo/to i zastepuje autoryzacja online.

    A czy bezpieczne czy nie - zawsze lepiej stracic portfel z karta niz z
    gotowka...

    Pozdr.,
    Piotr