  • Data: 2009-04-11 17:40:58
    Temat: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) szukaj wiadomości tego autora

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Ale dlaczego "ignorant"? Bo go nie interesuje, że nie ma sensownego

    Ok. Może za mocne słowo.

    > algorytmu do weryfikacji tych danych? To nie jego, ani klientów banków
    > problem.
    >
    > To jest wyłącznie ryzyko prowadzenia banku. Albo bank się zgadza z
    > obowiązującym prawem (czytaj: odbiorcą przelewu jest podmiot a nie
    > numer rachunku) albo się nie zgadza i zamyka interes.

    1. Zwracam uwagę, że (jeśli dobrze zrozumiałem) to jednak 50% winy
    zostało przypisane nadawcy przelewu.
    2. Dotyczyło to sprawy z okresu wprowadzania NRB, obecnie gdy NRB ma w
    sobie ileś zabezpieczeń, wyrok mógłby byc inny.
    3. kwota przelewu była 6-cyfrowa, to też mogło mieć wpływ na opinię "czy
    bank powinien sprawdzać"

    KJ

    --
    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.