eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)Re: bank musi sprawdzić zgodność
  • Data: 2009-04-11 21:31:00
    Temat: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Koteczek wrote:

    > A wyobrazcie sobie taki system przelewow - wpisuje numer konta na ktory
    > chce przelac a bank (dekodujac IBAN) laczy sie z bankiem X, zapytanie
    > robi do bazy tego banku o dane wlasciciela, i wyswietla to nastepnie u
    > mnie w systemie - widze do kogo przelew ma isc i sam decyduje czy adres
    > jest tym ktorego sie spodziewalem. Tak tez byc nie moze - ochrona danych
    > osobowych, poufne, tajne itd. Trzeba po prostu byc czujnym. Ktos moze
    > miec konto osobiste i 1 os. DG, nie musi miec konta firmowego. I juz
    > dane pdoawane na stronie firmowej moga sie nie zgadzac jesli by przelewy
    > byly weryfikowane pod tym katem. Utrudnialoby to zycie.

    Najprostsze rozwiązanie to, dać nadawcy przelewu możliwość wyboru - czy
    chce wysłać "na numer" czy "na odbiorcę". Jeśli wybierze pierwszą opcję,
    to nie ma prawa do reklamacji (w omawianym przypadku). Opcje mogę się
    naturalnie różnić ceną.

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1