    From: t...@g...com
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Date: Sat, 18 Apr 2009 15:35:44 -0700 (PDT)

    WITAM
    Tak ,przez przypadek zacząłem śledzić ten temat o problemach
    kolegi naciągniętego ,przez cwaniaka na GG. Przeczytałem
    również Wasze rozważania nad meandrami adresowania
    przelewów i nie wnikając w akademickie niuanse nasuwa mi się
    jeden podstawowy wniosek:
    Swoje własne -ciężko zarobione pieniądze trzeba szanować!!!!

    W realu,jak chłopaki potrzebują na "Mamrota" to przechodniów
    zaczepiają i żebrzą o kilka groszy i jak mamy dobry humor to
    dajemy zeta lub 2 ,a jak humoru lub pieniędzy mamy mało ,
    to każemy iść chłopakom i szukać jelenia gdzie indziej.

    Internetowa specyfika posługiwania się wirtualną kasą jest
    podobna od tej z reala ,jednak na szanujących swoje pieniądze
    nakłada obowiązek jeszcze większej uwagi i zwiększonej
    czujności.

    Koledze z problemem ,tej czujności zabrakło po prostu;
    Jak można dać się tak nabrać?
    To że ktoś ,coś pisze do nas na GG nie jest podstawą żeby
    wysyłać temu komuś pieniądze!!!!!!!
    Jest przecież oficjalna korespondencja aukcyjna i tą drogą trzeba
    i należy tego rodzaju sprawy załatwiać!!!!
    Ta droga gwarantuje zminimalizowanie do minimum ryzyka
    wysłania kasy menelom na "Mamrota":)
    No i daje podstawę do skarżenia Allegro.

    Przecież zawsze po wygraniu aukcji dostajemy oficjalny mail od
    sprzedającego autoryzowany przez Allegro.

    Kolega zrobił coś takiego ,jakby to obrazowo przedstawić:
    za wygrany przedmiot na Allegro kasę wysłał komuś ,kto
    w między czasie napisał do niego -podając nr konta ,że bardzo
    potrzebuje kasy na "Mamrota" bo ma pragnienie wielkie.
    Kolega wysłał temu komuś tą kasę ,bo gościa mu się po prostu
    żal zrobiło i teraz jest mocno zdziwiony, że kasa nie trafiła do
    gościa u ,którego wygrał aukcję, bo przecież wydawało mu się ,
    że jednak powinna tam trafić.

    Szukanie winnych w Banku ,czy Allegro wydaje mi się bez sensu

    Co w takiej sytuacji nasz kolega powinien zrobić?
    Bardzo prostą rzecz - zapłacić człowiekowi z Allegro za wygrany
    przedmiot i jak jest ok.- to wystawić "pozytywa "

    Do banku ,który prowadzi konto naszego cwaniaczka z GG zwrócić
    się o pomoc w umożliwieniu korespondencji z cwaniaczkiem
    (jak ma konto w Banku ,to ma i nazwisko i adres) celem nakłonienia go
    do zwrotu nienależnej/"omyłkowo" wysłanej kasy.
    Jeżeli odzewu nie będzie ,czyli menel nie będzie wyrażał chęci
    zwrotu kasy ,to sprawę bezapelacyjnie trzeba zgłosić na Policję.

    Załączyć jak najwięcej dowodów w sprawie i zdać się na glinę.
    Jeżeli dowody będą merytorycznie nie do dyskusji ,to gliniarze
    sprawy nie powinni umorzyć - przecież będą wtedy już wiedzieli
    jak nasz menel się nazywa i teoretycznie gdzie mieszka.
    Banki nie zakładają kont bankowych na piękne oczy przecież!

    Ostatnia możliwość ;
    przyjąć ,że ten epizod w życiu kolegi był "nauką na błędach"
    drogą ,bo drogą ,ale nauką -dobrą nauką ! a dobra nauka
    kosztuje.

    co do rozważań na temat sposobu wypełniania przelewów ,to
    koniecznie trzeba je wypełniać sumiennie i dokładnie .
    Najlepiej kilkakrotnie sprawdzić i być pewnym ,że wysyłamy
    do odpowiedniej osoby ,do odpowiedniego Banku i na odpowiednie
    konto bankowe- odpowiednią kwotę!
    W końcu to są nasze pieniądze ,a swoje pieniądze należy bardzo
    szanować,bo ciężko się je zarabia i zawsze jest ich za mało.

    Ja np. płacąc w internecie staram się zawsze kopiować przysłane
    mi dane do przelewu i innym też tą formę gorąco polecam.

    Pozdrawiam
    Czarek