  • Data: 2003-06-10 08:38:18
    Temat: Re: bank na poczcie
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości
    news:m3u1azhz20.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > Naturalnie. Nigdy nie slyszales o pustym wykazie?

    Nie, ale to chyba nic dziwnego? :)

    > Ale a) na pewna grupe b) dlaczego uwazasz, ze placenie podatkow (za
    siebie)
    > jest czescia dzialalnosci gospodarczej?

    Ad a) Tak, zgadza się.
    Ad b) Ponieważ podatnicy osiągający dochody są z działalności gospodarczej
    są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na
    podatek dochodowy (art. 44 ust. 1 ustawy o pdof), tym samym "Zobowiązanie
    podatkowe w podatku dochodowym powstaje z mocy prawa, a jest realizowane
    metodą samoobliczania i wpłacania zaliczek" (wyrok NSA z 1997 r. I SA/Wr
    856/96). Skoro więc obliczanie i płacenie jest obowiązkiem przedsiębiorcy,
    to trudno mi znaleźć argument na to, że nie są to czynności związane z
    prowadzeniem działalności .

    Pozdrawiam,
    Washko