  • Data: 2003-06-10 13:50:46
    Temat: Re: bank na poczcie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Ad b) Ponieważ podatnicy osiągający dochody są z działalności gospodarczej
    > są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na
    > podatek dochodowy (art. 44 ust. 1 ustawy o pdof), tym samym "Zobowiązanie
    > podatkowe w podatku dochodowym powstaje z mocy prawa, a jest realizowane
    > metodą samoobliczania i wpłacania zaliczek" (wyrok NSA z 1997 r. I SA/Wr
    > 856/96). Skoro więc obliczanie i płacenie jest obowiązkiem przedsiębiorcy,
    > to trudno mi znaleźć argument na to, że nie są to czynności związane z
    > prowadzeniem działalności .

    Nie potrzebujesz szukac na to argumentow, potrzebujesz argumentu za tym,
    ze to _sa_ takie czynnosci.
    Placenie zaliczek na podatek dochodowy jest zreszta obowiazkiem takze
    innych niz przedsiebiorcy osob.

    Czym innym jest oczywiscie placenie zaliczek za wlasnych pracownikow,
    ale nie ma obowiazku zatrudniania pracownikow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator