  • Data: 2012-09-25 21:36:41
    Temat: Re: bank odrzuca wniosek o zamknięcie rachunków
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "az.anonim" <a...@o...pl> writes:

    > Update: dopytałem w open online co było powodem odrzucenia wniosku o
    > zamknięcie rachunków. W odpowiedzi otrzymałem informację, że
    > wypowiedzenie umowy może zostać odrzucone jesli nie zawiera danych
    > takich jak: data zawarcia umowy, numer umowy lub zostało wysłane na
    > niepoprawnym formularzu.
    >
    > Czyli nawet jeśli zamieszczone zostaną wszystkie dane, ale formularz
    > nie będzie openowy wniosek zostanie odrzucony. Ciekawe podejście do
    > realizacji zleceń klienta.

    Bo klient nie powinien składać jakichś "wniosków o zamknięcie
    rachunków", tylko powinien doręczyć (i najlepiej uzyskać potwierdzenie
    tego faktu na kopii) wypowiedzenie umowy, które jest jednostronnym
    oświadczeniem woli klienta i nie wymaga do swojej ważności żadnej akcji
    od drugiej strony.

    Oświadczenie woli musi być napisane sensownie, ale nie musi zawierać
    nawet określenia konkretnej umowy jeśli wypowiadamy wszystkie umowy.

    Problem z treścią rozmaitych "wniosków" jest taki, że często nie
    wiadomo, czy bank ma w ogóle prawo uznać takie pismo za wypowiedzenie
    umowy, i dlatego wypełnienia gotowego formularza może być dla takiej
    osoby korzystne.

    Ciekawiej to wygląda w przypadku np. kar umownych związanych
    z wypowiedzeniem umowy - pismo "wnioskujące" o zamknięcie rachunku lub
    np. o zakończenie obowiązywania umowy nie jest formalnie wypowiedzeniem,
    można je traktować bardziej jako prośbę lub ofertę zakończenia
    obowiązywania umowy w sytuacji porozumienia stron. Zgoda drugiej strony
    na takie pismo nie daje jej wtedy typowo prawa do dochodzenia kar.
    --
    Krzysztof Halasa