  • 1. Data: 2012-09-21 10:52:46
    Temat: bank odrzuca wniosek o zamknięcie rachunków
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Przyszedł czas na jesienne porządki w rachunkach bankowych. Namnożyło się ich całkiem
    sporo przez ostatni rok więc postanowiłem część z nich zamknąć.

    Znalazłem dosyć kompletny wzór wniosku o zamknięcie rachunków, na wszelki wypadek
    uzupełniłem go wszystkimi dodatkowymi danymi do braku których bank mógłby się
    przyczepić, wysłałem do kilku banków listem poleconym i czekam...

    Pierwszy odpisał OpenFinance:

    "Pragnę poinformować, iż wypowiedzenie umowy o prowadzenie Konta Optymalnego, jakie
    Pan do nas przesłał jest błędne. W załączniku przesyłam druk poprawnego wypowiedzenia
    takiej umowy."

    Wcześniej dzwoniłem do Toyota Bank, gdzie równiez zamykam konto, z pytaniem o wzór
    wniosku na co odpowiedzieli że wystarczy podać standardowe dane i podpisać. Czy bank
    może wymagać aby wypowiedzenie umowy było spisane tylko i wyłącznie według ich wzorca
    i odrzucać wnioski niespełniające tego wymogu?

  • 2. Data: 2012-09-21 11:17:39
    Temat: Re: bank odrzuca wniosek o zamknięcie rachunków
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Sep 2012 01:52:46 -0700 (PDT), "az.anonim" <a...@o...pl>
    wrote:

    >"Pragnę poinformować, iż wypowiedzenie umowy o prowadzenie Konta Optymalnego, jakie
    Pan do nas przesłał jest błędne. W załączniku przesyłam druk poprawnego wypowiedzenia
    takiej umowy."

    trudno powiedzieć, co im wysłałeś, ale być może mają rację, jeśli nie
    było to oświadczenie woli.
    Jeśli było - proponuję zapytanie o powody, dla których nie uznają
    przepisów KC (np. art. 730).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2012-09-21 11:43:54
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 września 2012 11:17:42 UTC+2 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    > trudno powiedzieć, co im wysłałeś, ale być może mają rację, jeśli nie
    >
    > było to oświadczenie woli.
    >
    > Jeśli było - proponuję zapytanie o powody, dla których nie uznają
    >
    > przepisów KC (np. art. 730).

    Żeby było wszystko jasne, wniosek miał postać następującą:

    Ja, Jan Kowalski, legitymujący się dokumentem tożsamości w postaci dowodu osobistego
    numer XXX, PESEL YYY, zamieszkały w ZZZ niniejszym wnioskuję o zamknięcie z dniem
    12.09.2012r:
    rachunku osobistego o numerze AAA
    rachunku oszczędnościowego o numerze BBB
    poprzez rozwiązanie umów o prowadzenie wyżej wymienionych rachunków. Jednocześnie
    proszę o przelanie salda likwidowanych kont na rachunek prowadzony w banku SuperBank
    nr WWW.

  • 4. Data: 2012-09-21 12:13:51
    Od: lukasm <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2012 10:52:46 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:
> [...]
    może wymagać aby wypowiedzenie umowy było spisane tylko i wyłącznie według ich wzorca
    i odrzucać wnioski niespełniające tego wymogu?

    To i atak dobrze, że coś odpisali - ja w czerwcu wysłałem do Getin Noble
    wypowiedzenie umów w OpenOnline oraz wypowiedzenie kk w GetinOnline - zero odzewu do
    dzisiaj, konto w OO nadal aktywne, karta w GO również. Na zapytania przez formularz
    kontaktowy nie odpowiadają.

  • 5. Data: 2012-09-21 12:27:39
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 21 Sep 2012 02:43:54 -0700 (PDT), az.anonim napisał(a):

> [...]
    > dowodu osobistego numer XXX, PESEL YYY, zamieszkały w ZZZ
    > niniejszym wnioskuję o zamknięcie z dniem 12.09.2012r:

    Ja bym się do tej daty przyczepił - rachunki zostaną zamknięte po okresie
    wypowiedzenia.

    > rachunku osobistego o numerze AAA
    > rachunku oszczędnościowego o numerze BBB
    > poprzez rozwiązanie umów o prowadzenie wyżej wymienionych rachunków.

    Ja bym tam wypowiedział całą umowę ramową.

    AK

  • 6. Data: 2012-09-21 12:30:09
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Sep 2012 02:43:54 -0700 (PDT), "az.anonim" <a...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    proszę o przelanie salda likwidowanych kont na rachunek prowadzony w banku SuperBank

    a nie mogłeś po prostu wypowiedzieć umowy prowadzenia rachunku
    bankowego?

  • 7. Data: 2012-09-21 12:35:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    az.anonim wrote:
> [...]
    może wymagać aby wypowiedzenie umowy było spisane tylko i wyłącznie według ich wzorca
    i odrzucać wnioski niespełniające tego wymogu?

    Nie.
    wypowiedznie umowy ma byc napisane tak, aby bylo jasne o co chodzi.

    Byc moze napisales cos co wypowiedzeniem umowy nie jest.

  • 8. Data: 2012-09-21 12:38:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    az.anonim wrote:

> [...]
    proszę o przelanie salda likwidowanych kont na rachunek prowadzony w banku SuperBank

    Nie mozna bylo prosciej?

    Z dniem, biezaca data, wypowiadam umowe nr o prowadzenie rachunku
    bankowego nr.

    podpis i data.

  • 9. Data: 2012-09-21 12:56:30
    Od: a...@o...pl

    W dniu piątek, 21 września 2012 12:38:42 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > Nie mozna bylo prosciej?
    >
    > Z dniem, biezaca data, wypowiadam umowe nr o prowadzenie rachunku
    >
    > bankowego nr.

    Może to jest moje skrzywienie, ale spodziewałem się że bank może robić problemy więc
    starałem się aby zawarte zostały wszystkie potrzebne informacje.

    W większości banków mam kilka rachunków bankowych: ror + konta oszczędnościowe
    dlatego zawsze podawałem wszystkie numery posiadanych rachunków.

    Niektóre konta są płatne, więc musiałem na nich zostawić kilka zł na opłaty na
    wypadek gdyby konto zostało zamknięte po dniu w którym naliczane są opłaty. Jeśli
    zamknięte byłoby wcześniej - muszę podać numer rachunku do zwrotu środków, w
    przeciwnym wypadku jestem pewien że bank nie zamknąłby rachunku.

  • 10. Data: 2012-09-21 13:37:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Sep 2012 03:56:30 -0700 (PDT), a...@o...pl wrote:

    >Może to jest moje skrzywienie, ale spodziewałem się że bank może robić problemy więc
    starałem się aby zawarte zostały wszystkie potrzebne informacje.

    niepotrzebnie.

    >W większości banków mam kilka rachunków bankowych: ror + konta oszczędnościowe
    dlatego zawsze podawałem wszystkie numery posiadanych rachunków.

    a po co? Zapomnisz o jakimś albo jakiś "techniczny" rachunek będzie i
    sprawy się skomplikują.
    Wypowiadasz umowę i już.
    Ja czasem dla jasności dopisuję: moją wolą jest całkowicie zakończyć
    współpracę z bankiem X. Czyż można jaśniej?

> [...]
    zamknięte byłoby wcześniej - muszę podać numer rachunku do zwrotu środków, w
    przeciwnym wypadku jestem pewien że bank nie zamknąłby rachunku.

    i pewnie byś się zdziwił, bo brak możliwości zwrotu pieniędzy
    klientowi nie jest żadnym powodem, by zignorować wypowiedzenie umowy.