  • Data: 2008-11-10 14:57:44
    Temat: Re: bank zablokowal mi konto
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Panowie, jeżeli zajęcie dot. konta osobistego to bank (bez względu na to
    jaka kwota na nim jest) zajmie tyle ile wynosi tytuł + opłata za jego
    wykonanie. Tak wiem, że są kwoty wolne od zajęcia, że można składać
    reklamacje, zażalenia itp...Ale to wszystko post factum.

    Jak na koncie jest 1.000 zł, a tytuł wynosi 200 zł. To bank zablokuje
    200 zł + opłatę. Nie ma nawet znaczenia numer konta. W moim przypadku
    tytuł dotyczy konta X, na którym było 0 zł, a bank zablokował kasę na
    koncie Y.

    Bank nie wyśle ww. pieniędzy do komornika tylko poczeka aż:
    1. klient sam powie, że bank ma to zrobić,
    2. na koncie znajdzie się kwota > wolna od zajęcia.

    Mnie mBank zajął kasę na eMax chociaż tytuł dot. eKonta. Zapłaciłem
    (zaległy mandat) przelewem i tym samym zaoszczędziłem 30 zł za wykonanie
    egzekucji. W środę mam się skontaktować z człowiekiem z US, jak kasa
    będzie na koncie to wyśle on pismo do mBanku i blokada zostanie zdjęta.
    Oczywiście wcześniej zadzwoniłem na mLinię i zapytałem dlaczego
    zablokowali kasę na innym koncie niż wskazane przez US - mają mi
    pisemnie odp.

    Opiszę całość jak tylko sprawa się zakończy.

    W każdym razie do rozliczeń z US najlepiej korzystać z konta, z którego
    się na codzień NIE korzysta = nie ma tam żadnej kasy. W razie zajęcia
    (jeżeli ktoś chce się uchylać od placenia) to bank nie będzie mógł
    wykonać tytułu...

    -
    pozdrawiam
    RobertS