eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: banki oszczedzajaRe: banki oszczedzaja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: banki oszczedzaja
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <573994c8$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
    <nhiqda$8co$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 19 May 2016 09:35:31 +0200
    Message-ID: <62igbt6q32b6$.1ivfu2317pihh$.dlg@40tude.net>
    Lines: 61
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1463643309 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 647 82.143.187.50:50695
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:623064
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 19 May 2016 00:26:12 +0200, Arek napisał(a):
    > J.F. napisał(a) w wiadomości: <573994c8$0$699$65785112@news.neostrada.pl>...
    >>Bank oszczedza, klienci traca ... a moze i banki traca.
    >>http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-techni
    ka/tak-si%c4%99-robi-phishingi-%e2%80%93-
    bank-oszcz%c4%99dza-na-sms-ach-klienci-s%c4%85-naiwn
    i-a-straty-id%c4%85-w-setki-tysi%c4%99cy/ar-BBt0xcy
    >>
    >>Wbrew tytulowi to chyba nie ma wiele wspolnego z cieciem kosztow,
    >>ale tak odnosnie innych przypadkow/bankow to sie zastanawiam, kto tu
    >>ma racje:
    >>
    >>-moge sobie wlaczyc powiadomienie SMS o transakcjach, to przyspieszy
    >>wykrywanie roznych fraudow,
    >>-ale poniewaz usluga jest platna, to nie wlaczam :-)
    >>
    >>I kto tu bedzie winny w razie fraudu ?
    >>Ja, czy bank ?
    >
    > Winny będzie złodziej, co jest oczywiste i nie podlega dyskusji.

    Ale komu bedzie winny - mnie czy bankowi ? :-)

    > Ale gdy niemal normą jest przenoszenie odpowiedzialności na
    > kogoś innego...
    > "Nadawca informował, że w trosce o bezpieczeństwo klientów dostęp
    > do konta został zablokowany z powodu nieautoryzowanego dostępu.
    > Aby odzyskać konto, należało się zweryfikować na stronie
    > www.bzwbk.pl/weryfikacja. Faktycznie jednak link prowadził do strony
    > w domenie centrum24.pw - ale tego już wielu odbiorców nie zauważyło,
    > [...]"
    > Nawet gdyby wyświetliło się w pasku adresu?
    > Żaden bank nigdy nie prosi o weryfikację w ten sposób (chyba, że
    > o czymś nie wiem).
    > Czy można wreszcie wbić to ludziom do łbów?

    Zmiana systemu i "wymagana zmiana hasla", czy "dawno nie zmieniales
    hasla - zrob teraz dla bezpieczenstwa".

    A przeciez nie trzeba tak - mozna rozeslac info "promocyjna lokata",
    "tania pozyczka", i gdzies tam na stronie "zaloguj sie aby poznac
    szczegoly".

    > Np. zakaz przechodzenia na czerwonym świetle chyba się wbić udało,
    > chociaż niektórzy - ale świadomie - go łamią drwiąc sobie z kierowców
    > i własnego życia.

    Zazwyczaj nie

    > Co do weryfikacji SMS-em - wolałem karty kodów. Irytuje mnie też
    > zwyczaj przysyłania w SMSach jawnie pełnej kwoty transakcji.
    > Nr benficjenta wystarczy.

    A czemu kwota nie ? Mozna sie pomylic, mozna przejac cudze konto,
    mozna zgrabnego wirusa napisac ...

    > A 3D raz doprowadziło mnie już niemal do szału.
    > Najpierw do transakcji potrzebny był bank i człowiek
    > Potem doszedł komputer lub komórka. Potem "lub" zamieniło się w "i".
    > Potem...

    Postep :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1