eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankibankomat mnie oszukal... :(Re: bankomat mnie oszukal... :(
  • Data: 2004-04-25 21:43:44
    Temat: Re: bankomat mnie oszukal... :(
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm> writes:

    >> Przy malej kwocie? Klient da sobie spokoj, a jesli nie to pewnie oni
    >> dla swietego spokoju to recznie zrobia.
    >
    > Który bank?

    Pewnie kazdy? Zadnego konkretnego nie mialem na mysli.

    > Niekoniecznie różnica w kwocie wypłaty. Ale skoro już teoretycznie rozważamy
    > tę sprawę... możliwe jest, żeby bankomat nie wypłacił gotówki w ogóle, a
    > obciążył konto posiadacza.
    > Przy blokadzie kilku tysięcy PLN na trzy miesiące - wq****łbym się potężnie.

    Teoretycznie taka sytuacja jest mozliwa, ale praktycznie malo
    prawdopodobna - chyba ze klient nie interesuje sie w ogole blokada,
    ale wtedy tez nie bedzie w ogole o jej istnieniu pewnie wiedzial.

    Jesli wie, to mu to zdejma zdecydowanie szybciej.

    Zreszta mam wrazenie, ze niewiele (zero?) jest juz bankow blokujacych
    na 3 miesiace - wiekszosc chyba traktuje brak obciazenia w ciagu
    paru dni (tygodnia?) jako znak, ze obciazenia nie bedzie nigdy.

    >> W innym przypadku? Nie sprawdzalem, poza jedna
    >> sytuacja, w ktorej bank pop* przelew, byli bardzo chetni do pokrycia
    >> moich kosztow (karnych odsetek i kar umownych) - ale zadnych nie
    >> ponioslem i nie chcialo mi sie w to wnikac.
    >
    > Zachowali się ok. Który to bank?

    Czy ja wiem czy tak bardzo ok? Ok to jest wtedy gdy zlecone przelewy
    i wszystkie inne rzeczy sa wykonywane poprawnie, a jesli ktos sie
    pomyli, to przynajmniej powinien jakos zareagowac na odrzucenie
    przelewu.
    PBK.

    > A różnica jest o tyle, że bank nie może sobie tego sam wyjaśnić, tylko musi
    > iść do innego banku albo do organizacji płatniczej.

    Owszem. Ale to wewnetrzna sprawa banku, klient zas ma roszczenie do
    banku. Mozliwosci sa dwie: albo bank nie blokuje srodkow klienta do
    jakiejs sumy (lub pozwala na zalozenie blokad powyzej salda),
    i ryzykuje ze nie bedzie pokrycia, albo blokuje srodki i ryzykuje
    roszczenie zwiazane z bezpodstawna blokada.
    Tak czy owak to nie jest dzialalnosc charytatywna, bank m.in. wlasnie
    na takie rzeczy dostaje prowizje (posrednio) od sprzedawcy, i wlasnie
    po to ma prowizje od wyplat z bankomatow.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1