  • Data: 2010-09-23 19:51:26
    Temat: Re: belka od lokaty walutowej z dzienna kapitalizacja...
    Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > i dlaczego mia�oby to wygl�da� inaczej niş w przypadku
    lokat w PLN?

    domyślam się, że wątkotwórca pyta o nieprzewidywalność kursów.

    różnica jest taka że w złotówkach to można sobie
    jak to nie raz opisywał kolega Eneuel wyliczyć wszystko do wielu
    miejsc po przecinku dokładniutko 2,485000001 żeby po zaokrągleniu
    dało akurat 2,49 jako największą nieopodatkowaną kwotę...

    a w odsetki w walucie są pewnie jakoś przeliczane na złotówki
    po kursie zgaduję (a) sprzedaży (b) kupna (c) średnim (I)banku
    (II)NBP kurs codziennie skacze, nic nie można przewidzieć
    wyliczysz sobie 2,48 kurs się zawaha masz 2,50 i 40% podatku.

    i pewnie tu jest największy ból z bezbelkowością takowych lokat.

    Aczkolwiek, nie wiem czy ktoś sie w to bawi, bo procenta niskie
    straszliwie niskie. Jak ktoś ma małe kwoty walut, nie opłaca się
    oszczędzać, jak ma wielkie, to chyba mógłby je przewalutować po
    kursie negocjowanym, procent w złotówkach, ponowne przewalutowanie
    i pomimo 2 krotnego dokarmiania banku opłatami i tak zyskałby
    więcej (albo stracił mniej) niż wpłacając walutę na oszczędnościowe

    To taka teza na gorąco. Możnaby użyć excel i policzyć czy mam rację.