  • Data: 2011-05-25 14:13:37
    Temat: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 May 2011 14:04:01 +0000 (UTC), "G W"
    <g...@g...pl> wrote:

    >Wystarczy że wydam na dom z hipoteka w USA a nastepnie strace pracę i cena
    >domu spadnie i bedę "underwater". Owszem 20 M wróci do systemu, a ja nadal
    >bede wisiał komus te 20M + odsetki. Jesli nawet wyczaruje kasę na te 20M to
    >i tak nijak odsetek nie wyczaruje bo własnie uderzyłem w limit.

    normalne i zdrowe.
    Ten, co pożyczył - stracił pieniądze, a Tobie już pewnie nikt nie
    pożyczy. Shit happens.
    Niezdrowe jest, jeśli FED dodrukuje cenę domu, da pożyczkodawcy, czym
    spowoduje inflację i stratę wszystkich obywateli.

    >Oczywiście sprawą kluczowa pozostaje zaufanie do emitenta :).

    Jak przy każdym pieniądzu. To, czy moneta jest naprawdę ze złota dużo
    łatwiej sprawdzić niż to, czy dolar, złotówka czy euro jest
    "prawdziwe" czy "dodrukowane". I tylko dlatego ten system przetrwał aż
    40 lat...