  • Data: 2011-05-26 13:17:27
    Temat: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 May 2011 12:45:50 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >On 2011-05-26, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Ale w nieokreślonym kiedyś. Więc efektem _teraz_ jest zmniejszenie
    >popytu (pisałem przecież o skali makro). Z tym wydawaniem to też

    no to się zmniejszy na jakiś czas. Za to pozbędziemy się inflacji i
    zadłużania się rządu. Nawet gdyby rzeczywiście towarzyszyć miał
    zmniejszony na jakiś czas popyt - IMHO warto.

    >różnie - mój dziadek oszczędzał całe życie np. :)

    jego pieniądze, jego wybór. W przypadku wydawania rządu, niestety
    tylko druga część zdania jest prawdziwa - i to prowadzi (doprowadziło)
    do złego.

    >Nie muszą wszyscy. Ale jak jak będzie to znaczący procent, który zamiast
    >konsumować (kupować TV, filmy, gry, rozrywka, jakieś wczasy itd.) zacznie
    >oszczędzać, to te dziedziny gospodarki dostaną w dupę, ludzie tam pracujący
    >też dostaną w dupę itd. Inwestycje i oszczędzanie się IMHO nie lubią.

    Po pierwsze: oszczędzanie nie musi oznaczać wstrzymania wydatków w
    ogóle.
    Po drugie: USA nie oszczędza i "wspaniale" się ma: $14300 mld długu,
    pikujące (w USD) ceny metali, zbóż, ropy, bawełny, akcji.
    To się trzyma kupy wyłącznie dlatego, że stopy procentowe (aka koszt
    pożyczania) są na bardzo niskim poziomie. Jak inne państwa przestaną
    pożyczać im na taki procent (kupować obligacje USA), to się zacznie...

    "Biednej", "nękanej deflacją" Japonii są winni prawie 0,9 biliona,
    "biednym" Chinom - ponad bilion.
    http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_public_de
    bt#Foreign_ownership

    No, ale żaden Amerykanin nie dostał w dupę, hurra.
    Nie dostał? Jeśli nawet _jeszcze_ nie, to już niedługo. Coraz mniej
    ludzi wierzy w dolara: uniwersytet teksaski, wietnam, stan Utah ,
    Chiny, Indie - kupują złoto, a nie gromadzą obligacje USA.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski