    From: "Adam S." <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: blad w nr konta
    Date: Sun, 9 Jan 2005 10:50:29 +0100

    > No właśnie słyszałem nie raz o lk w numerze rozliczeniowym banku. Ale
    > jakoś nigdy nie chciało mi się tego szukać - ktoś wie gdzie można o tym
    > poczytać? :-)

    na starej dobrej stronie http://www.ebanki.info/zasoby/nrb.html

    "W obu rodzajach numeru występuje niezmienny człon: numer rozliczeniowy
    jednostki (oddział, filia) banku. Jest to unikalny w Polsce numer nadawany
    na wniosek banku przez NBP. Cały numer rachunku klienta jest również
    unikalny w Polsce.
    Numer rozliczeniowy jednostki banku zawiera również cyfrę kontrolną, która
    występuje na ósmej pozycji tego numeru. Cyfra kontrolna jest obliczana po
    przeprowadzeniu działań matematycznych na poprzednich cyfrach numeru metodą
    modulo 10. Specyfikacja algorytmu znajduje się w Dzienniku Urzędowym
    Narodowego Banku Polskiego Nr 8/2002 (patrz pliki)."

    pozd
    as