  • 1. Data: 2005-01-08 17:43:17
    Temat: blad w nr konta
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Co by sie stalo gdybym sie pomylil np. z jedna cyfra przy przelewie??? Czy
    nr jest na tyle dlugi ze ma w sobie korekcje/kontrole bledow? Jesli nie to
    co nalezaloby wtakim wypadku zrobic???

    Adam

  • 2. Data: 2005-01-08 18:01:16
    Temat: Re: blad w nr konta
    Od: c...@p...onet.pl

    jest algorytm który wylicza cyfrę kontrolną . . .

  • 3. Data: 2005-01-08 20:00:13
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Co by sie stalo gdybym sie pomylil np. z jedna cyfra przy przelewie??? Czy
    > nr jest na tyle dlugi ze ma w sobie korekcje/kontrole bledow? Jesli nie to
    > co nalezaloby wtakim wypadku zrobic???

    Większość systemów bankowych /o ile nie wszystkie/ nie puści takiego numeru,
    nawet nie powinieneś go móc wprowadzić. Poza tym 2 pierwsze liczby są
    kontrolne. Wrzuć do googli hasło NRB i poczytaj coś na ten temat

    pozd
    as

  • 4. Data: 2005-01-08 22:55:47
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Większość systemów bankowych /o ile nie wszystkie/ nie puści takiego numeru,
    > nawet nie powinieneś go móc wprowadzić. Poza tym 2 pierwsze liczby są
    > kontrolne. Wrzuć do googli hasło NRB i poczytaj  coś na ten temat

    Przyznaję: robię to z nudów, w oczekiwaniu na zakończenie pewnego programu :-)
    I zbiorczo do obu odpowiedzi.

    > Poza tym 2 pierwsze liczby są kontrolne.

    > jest algorytm który wylicza cyfrę kontrolną . . .

    A właściwie, co ja będę pisał, jeszcze mnie posądzą, że czepliwy jestem :-(
    BTW: ty na upartego mógłyś się obronić.

    Jacek

  • 5. Data: 2005-01-09 07:42:50
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek napisał(a):

    > A właściwie, co ja będę pisał, jeszcze mnie posądzą, że czepliwy jestem :-(
    > BTW: ty na upartego mógłyś się obronić.

    Jako, że pytający już pewnie zwariował od tych cyfr/liczb, a odpowiedzi
    były dwie ale każda na swój sposób nieprawdziwa :-) podpowiem - chodzi o
    dwie pierwsze cyfry numeru. Są to tzw cyfry kontrolne. Jeśli się
    postarasz to znajdziesz nawet algorytm do ich wyliczania. :-)

  • 6. Data: 2005-01-09 08:17:18
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:crqqt2$1ea$1@news.elsat.net.pl...

> [...]
    > dwie pierwsze cyfry numeru. Są to tzw cyfry kontrolne. Jeśli się
    > postarasz to znajdziesz nawet algorytm do ich wyliczania. :-)

    Jesli juz mamy byc precyzyjni to do konca...;-)
    To nie sa samoistne cyfry.
    Te dwie pierwsze cyfry numeru rachunku to _liczba_kontrolna_
    Nie ma algorytmu wyliczania cyfry kontrolnej *).
    Jest algorytm wyliczania dwucyfrowej liczby kontrolnej.
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    --

    *) Dokladniej biorac to cyfry od 3ciej do 10ej stanowiace numer banku i
    numer oddzialu zawieraja na ostatnim miejscu... znowu liczbe kontrolna dla

  • 7. Data: 2005-01-09 08:23:57
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Slawek Kos napisał(a):

> [...]
    > Nie ma algorytmu wyliczania cyfry kontrolnej *).
    > Jest algorytm wyliczania dwucyfrowej liczby kontrolnej.

    grgrgrgrgr ;-P

> [...]
    > tego numeru. Nie chcialbym sie wdawac w spor czy jest to cyfra kontrolna czy

    No właśnie słyszałem nie raz o lk w numerze rozliczeniowym banku. Ale
    jakoś nigdy nie chciało mi się tego szukać - ktoś wie gdzie można o tym
    poczytać? :-)

    Z drugiej strony nie za bardzo rozumiem sensu istnienia tejże
    jednocyfrowej liczby kontrolnej - skoro bank - nadawca - przy zleceniu
    sprawdza, czy dana jednostka istnieje. Jeśli istnieje - zgadza się.
    Jeśli nie istnieje - to przelew nie pójdzie i tyle, żadne LK w tym nie
    pomogą. :-)

    Chyba, że obecnie ostało się to tylko jako spadek po starej numeracji po
    prostu. Ale żeby ktoś faktycznie to liczył?

  • 8. Data: 2005-01-09 09:50:29
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > No właśnie słyszałem nie raz o lk w numerze rozliczeniowym banku. Ale
    > jakoś nigdy nie chciało mi się tego szukać - ktoś wie gdzie można o tym
    > poczytać? :-)

    na starej dobrej stronie http://www.ebanki.info/zasoby/nrb.html

    "W obu rodzajach numeru występuje niezmienny człon: numer rozliczeniowy
    jednostki (oddział, filia) banku. Jest to unikalny w Polsce numer nadawany
    na wniosek banku przez NBP. Cały numer rachunku klienta jest również
    unikalny w Polsce.
    Numer rozliczeniowy jednostki banku zawiera również cyfrę kontrolną, która
    występuje na ósmej pozycji tego numeru. Cyfra kontrolna jest obliczana po
    przeprowadzeniu działań matematycznych na poprzednich cyfrach numeru metodą
    modulo 10. Specyfikacja algorytmu znajduje się w Dzienniku Urzędowym
    Narodowego Banku Polskiego Nr 8/2002 (patrz pliki)."

    pozd
    as