    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: blik Ździsiek und Rysiek
    Date: Tue, 10 Oct 2023 16:18:57 +0200

    On Tue, 10 Oct 2023 14:47:29 +0200, J.F wrote:

    > Nowe, uzywane?

    > Moze i tak, ale dawniej prowizje były 2-3%, i ja dealera rozumiem, ze
    > przy nowym aucie wolalby tego bankowi nie płacic. Bo sam ma niedużą
    > prowizję.
    >
    > Teraz w EU prowizje mniejsze ...
    >
    > https://www.creditkarma.com/auto/i/can-you-buy-car-w
    ith-credit-card

    A tu jeszcze cos z brytyjskiego rynku:

    https://www.whatcar.com/advice/buying/should-i-buy-a
    -car-with-a-credit-card/n1164

    no ... ciekawe na ile poważne jest w Polsce ryzyko:
    "Spend between ?100 and ?30,000 on a credit card and you can relax in
    the knowledge that you're protected by the Consumer Credit Act 1974,
    should the dealer go out of business without delivering your car, for
    example."

    Moze faktycznie lepiej kartą.

    I z polskiego ... ale to był 2010
    https://www.bankier.pl/forum/pokaz-tresc?thread_id=2
    027182&strona=1

    I faktycznie, pamietam taki sklep z komputerami, gdzie było
    "niniejszy cennik zawiera 1% upustu udzielanego przy płatnosci
    gotówką lub przelewem". A kartami nie.

    J.