    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <fhd2aj$sh$1@atlantis.news.tpi.pl> <fheosf$7p6$2@news.onet.pl>
    <fhf0rs$8os$3@atlantis.news.tpi.pl>
    <2rE_i.41009$Eq.7128@newsfe3-gui.ntli.net> <fhf4aa$5tc$3@news.onet.pl>
    <nFE_i.6429$dN2.2394@newsfe6-gui.ntli.net>
    <1...@o...googlegroups.com>
    <VAK_i.6554$dN2.5717@newsfe6-gui.ntli.net>
    <2...@k...googlegroups.com>
    <360%i.5209$1x.1033@newsfe4-win.ntli.net>
    <a...@e...googlegroups.com>
    <355%i.40171$9Y3.4438@newsfe1-win.ntli.net>
    <9...@w...googlegroups.com>
    Subject: Re: brak ?rodków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).
    Date: Fri, 16 Nov 2007 02:15:02 GMT

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:91ec7b8d-bc4f-4911-81b4-78f9bf9d0e35@w28g2000hs
    f.googlegroups.com...
    On 16 Lis, 01:01, "swen" <n...@n...com> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w
    > wiadomościnews:a329ca42-ed91-41d8-af4f-77d040e979d9@
    e1g2000hsh.googlegroups.com...

    > A co to ma do sprawy?

    ze nie porownuj bankowosci prl-owskiej do obecnej.
    czarna dziura w histroii i tyle.
    bony pko mozna bylo sobie dostawac zamiast dolarow itp.
    ---------------
    no tak, za PRL-u bylo ciemno, zimno i brudno.
    Milicja strzelala na ulicy do kazdego, chleb byl na kartki ect....
    tak, tak....

    > A ile przelew kosztuje?
    > Ile przelewow wykonujesz miesiecznie i ile cie to kosztuje?

    za darmo z konta w cenie jakpiszesz
    za darmo z KK bezplatnej
    za 50 gr z innego konta w innym darmowym banku(za darmo w obrebie
    banku)

    Ile kosztuje w GB do innego banku?
    -------------------------
    0 funtow.

    > Jak wspomnialem w UK jesli przelewasz pieniadze na w obrebie tego samego
    > banku, sa dostepne na drugim konice w momencie nacisniecia "wyslij" na
    > swoim
    > koncie.

    > Raz jeszcze napisze:
    > Ile cie kosztuje blyskawuiczny przelew, ile razy z tego korzystasz, czy
    > naprawde jest wart swojej ceny?

    za darmo z konta w cenie jakpiszesz
    za darmo z KK bezplatnej - platnosci za media
    za 50 gr z innego konta w innym darmowym banku(za darmo w obrebie
    banku)

    Ile kosztuje przelew w GB do pomiedzy roznymi bankami?
    -------------------------------
    0 funtow.
    -----------------------------

    czy wszystkie banki maja przedstawicielstwa, w ktorych mozna
    bezplatnie wplacac na konto, we wszyskich miejscowosciach? Mieszcowosc
    20tys ludzi i przedstawicielstwa wszystkich bankow? ilu?
    ----------------------------------
    przyklad:
    Miejscowosc 5 tys. mieszkancow, 6 bankow.
    W wiekszych wioskach, sa tak zwane shoping centre gdzie znajdzisz 70% bankow
    operujacych na rynku angielskim.
    --------------------------------

    Ile kosztuje dojazd do swojego banku a nastepnie do banku w ktorym
    mozemy bezplatnie wplacic, jesli mamy platnosci i chcemy sobie
    przelewac rowniez osobom prywatnym, w posiadajacym konta w roznych
    bankach ? Przeliczasz to na paliwo, ze nie wspomne o straconym czasie?

    -----------------------------------
    Mieszkam na wsi, ok 7km od miejscowosci 50tys. i jakies 30km od miasta ktore
    ma ponad 300 tys mieszkancow.
    W miejscowosci jestem ok cztery razy w tygodniu, mam wszystkie banki na
    jednej ulicy w odleglosci ok 10metrow jeden od drugiego. Robie tam zakupy,
    bo supermarketu w mojej wisce nie ma.
    Paliwo rozklada sie rowniez na zakupy, czas operacji w bankach to jakies
    60minut na miesiac lub mniej.
    Sadzisz, ze to az tak duza strata by za to placic?
    ----------------------------------

    > Podaj przyklad wykonania takiego przelewu, ze musi dojsc do niego w ciagu
    > kilku minut i dlaczego nie mozna go zrobic za darmo idac do banku do
    > ktorego
    > przelewasz?

    Dzisiaj puscilem kilka minut temu przelew na platnosc za gaz. Jutro na
    100% bedzie u przeciwnika.
    Na smierc zapomnialem wczesniej zaplacic:)
    Dobrze, ze przelewy tak szybko chodza, bo placilbym odsetki...

    -----------------------------------
    Wiec tak:
    (1) w lenistwie moge ustawic directdebit oczywiscie za darmo, realizacja DD
    tez za darmo. Wowczas jedyne o czym musze pamietac to by byly srodki na
    koncie.
    (2) moge tez isc do banku z rachunkiem i wplacic go za darmo!!! bez zadnej
    prowizji w okienku dowolnego banku.
    (3) jesli nie zaplace za gaz w ciagu wyznaczonego terminu (przewaznie to 14
    dni) po ok 304 tygodniach przychodzi mi upomnienie, a po nastepnych
    3-4tygodniach tak zwany "czerwony" rachunek z wezwaniem do zaplacenia w
    ciagu 7 dni lub kontakt w tej sprawie [chodzi o kontakt telefoniczy,
    dlaczego nie zostala zaplacona faktura, skad problemy, czy brak pieniedzy,
    moze pracodawca nie zaplacicl, ktos ukradl ect. na 99% po takiej rozmowie ty
    ustalasz jak to splacisz i jesli sie tego trzymasz jest OK].
    Odsetki: 0!
    Tak wiec mam prawie dwa miesiace by zaplacic rachunek, wiesz w ciagu 2
    miesiecy ciezko jest nie znalesc 15 minut by w okienku zaplacic lub wyslac
    przelew przez neta... tu 3 dni nie ma zadnego znaczenia jak widzisz.

    Nie mam pojecia, gdzie maja bank, zeby tam isc i wplacic osobiscie -
    chyba jakies warszawskie konto podaja do wplat, nie mieszkam w
    Warszawie (wplacajac w innym banku czy nawet oddziale placi sie za
    koszty przelania )

    Ja tez nie mam pojecia, i tak jest za darmo, przez neta trwa to 3 dni w
    okienku mojego banku tez 3 dni jesli odbiorca jest w innym banku - jaka to
    roznica jesli na zaplacenie mam 2 miesiace?

    > Ale dzieki temu, ja nic nie place za konto, ty jak sadze placisz ok 120zl
    > rocznie - warto?

    To juz doszlismy do tego, ze jednak placisz......

    w ktorym momencie?

    > Warto wydac ok 120 rocznie by przelew doszedl do adresata po kilku
    > minutach - zwlaszcza, ze jak sadze kilkarazy na miesiac mijasz siedzibe
    > swojego i adresata banku....

    Zle sadzisz.
    Rzadko bywam w Warszawie, zeby podtrzymac przyklad.....

    ---------------------------------------
    A co to ma do sprawy? Ja jak wspomnialem mam banki w odleglosi ok 7-8km
    ---------------------------------------

    A jak wspomnialem - mam darmowe przelewy z bezplatnej karty kredytowej
    (jeszcze mi to kredytuja bo platnosc nieoprocentowana jak zakupy
    bezgotowkowe)

    tez tak jest, a propo w UK KK tez sa darmowe:))

    mam bezplatne przelewy z konta platnego (z tym, ze w cenie konta jest
    rowniez kredyt w koncie i swietny interfejs)

    mam wszelkie operacjie w obrembie UK darmowe, kredyt moge sobie wziasc
    gdziekolwiek przez internet... trwa to ok 10 minut i ok 7 dni pozniej na
    przelanie kasy.
    Interfejs jest ubogi, bez znaczenia ja moge miec nawet tekstowy, byle byl
    szybki. nie lubie fontan i tym podobnych blyskotek tam gdzie zalezy mi na
    konkretach. Wiec mi nie przeszkadza badziewny interfejs.

    Mam przelewy za 50 gr (ile to jest na pensy?) w bezplatnym koncie
    mBank.

    nie wiem, ja mam za darmo
    przelicz to na ilosc dokonanych rocznie przelewow.

    Mam przelewy bezplatne w darmowym koncie (Polbank) z ktorych nie
    korzystam, bo konto narazie zalozylem ze 2 miesiace temu i jeszcze nic
    na nie nie wplacilem (obsluguje je sie tylko z win xp a ja jestem
    linuksiarzem - nie chce mi sie windy instalowac)

    Ile placisz za przelewy internetowe w swoim bezplatnym koncie?

    0 funtow

    Powiem ci jedno, wg. informacji z przed kilku lat - jakies 10 lat wstecz lub
    wiecej- z pewnej angielskiej gazety, Polska byla wytypowana do testowania
    nowych form zabawek elektronicznych w bankowosci.
    Zrobiono z Polski krolika doswiadczalnego, za co jeszcze ludzie musza
    placic. Byc moze Polska bankowosc to kwint esencja szybkosci, ale naprawde
    zapytam cie raz jeszcze ile razy w miesiacu z tego korzystasz bo to
    niezbedne?
    Jednak dokrajow takich jak UK wdraza sie jedynie przetestowane i sprawdzone
    elementy tej "zabawki".
    Pewnie i szybkie przelewy dotra do UK jak tylko zostana dokladnie
    zanalizowane i poprawione bledy.
    Generalnie dziwie sie, ze Polacy nie szanuja swoich pieniedzy.