  • Data: 2010-08-27 07:36:58
    Temat: Re: chipy w Polbanku
    Od: "Marvin" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmmm mam wrażenie, że zostaliście jakoś zauroczeni tym podpisem, ale tak
    > jak już wspomniało kilka osób, nie ma większego znaczenie opcja PIN/
    > podpis jeżeli dojdzie do jakiegoś fraudu. Bank w pierwszej kolejności
    > będzie chciał przenieść winę na klienta i forma autoryzacji transakcji
    > jest sprawą drugorzędną, żeby nie powiedzieć pomijalną.

    Zauroczeni? Chyba jednak nie. Wyobraź sobie, masz kartę citi. Golda z
    limitem 40k. Autoryzując pinem pozwalasz ew. złodziejowi wybrać 20k z
    bankowatu po zeskanowaniu paska i podejrzeniu pinu. Jak się podpisujesz, nie
    ma takiej opcji.

    Ta dyskusja miałaby mniejsze znaczenie, gdyby karty z chipem nie maiły paska
    magnetycznego, a umowy z bankiem, jak np. wymienione wyżej, nie zakładałyby
    z góry odpowiedzialności klienta. Gdyby były 2-3 piny do różnych operacji i
    możliwość definiowania limitów dla kart. Dało by się też zrobić
    potwierdzanie dużych kwot kodem nadsyłanym smsem itd.

    No ale banki wolą dopisać 2 linie do umowy i potem męczyć delikwenta w
    sądzie. Dzisiaj nawet jest jakiś tekst o Eurobanku w portalu gazeta.pl.

    M.