eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankichwila strachu w EBRe: chwila strachu w EB
  • Data: 2010-02-15 22:39:50
    Temat: Re: chwila strachu w EB
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-02-15 22:14, Robert Kois wrote:
    > Dnia Mon, 15 Feb 2010 21:55:37 +0100, krzysztofsf napisał(a):
    >
    >> milo, ze w praktyce realizuja w normalnej kolejnosci, najpierw
    >> wewnetrzne, potem zewnetrzne, natomiast jest faktem, ze wyraznie pisza o
    >> zapewnieniu srodkow w przeddzien i bezpieczniej tego sie trzymac.

    Jeżeli bank mówi, że coś działa tak i tak, i jest to poparte sporym
    doświadczeniem, to ja zakładam, że bank wie co mówi. Napis (jak już
    pisałem - dodany gdzieś chyba w połowie ub. roku) dotyczy
    *gwarancji* zadziałania. Zresztą skoro w innych bankach można to
    zagwarantować, to dlaczego w EB są z tym trudności ? (*)


    > Jak rok temu sprawdzałem to najpierw szły zewnętrzne. I dlatego z
    > oszczędnościowego ustawiam dzień wcześniej.

    Oczywiście, każdy ma jakieś doświadczenia. Niemniej jedne są poparte
    jakimś innym dowodem, inne nie. [Akurat tak się składa, że ja też
    zasięgałem informacji i sprawdzałem około rok temu, z odmiennym
    rezultatem.]


    > Proponuję policzyć ile traci się na odsetkach za jeden dzień dla kwoty 3000
    > i zastanowić się czy warto się bawić w ryzyko, że przelew na spłatę KK nie
    > pójdzie.


    Nie, to kwestia zasad. Jeżeli bank nie działa w sposób
    przewidywalny, to w ogóle nie można liczyć na cokolwiek. W EB miałem
    wcześniej tylko *jeden* przypadek, kiedy coś zadziałało
    niewytłumaczalnie (nie pojawiły się pieniądze w historii konta do
    24:00, pomimo, że wpłynęły drugą sesją i zostały zaksięgowane, więc
    nie mogłem założyć lokaty).
    Nie akceptuję bankowych tłumaczeń "na szamana". Więc stoję na
    stanowisku, że bank *nie chce* poprawić systemu, a jeśli tak, to
    należy na niego wywrzeć presję.

    witrak()

    (*) Częściowo to zostało wyjaśnione - z objaśnień konsultantki
    wynikało, że przyczyną problemu mogło być współbieżne wykonywanie
    obu strumieni przelewów - wtedy zlecenie przelewu zewnętrznego może
    zostać zainicjowane wcześniej i natrafi na niewystarczające środki.
    Ale normalnie te przetwarzania są inicjowane automatycznie - myślę,
    że w jedynej sensownej sekwencji najpierw wewn. potem zewn. - jak
    wszędzie.
    Mogło się jednak zdarzyć, że w ów feralny wtorek zostało to zrobione
    ręcznie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1