eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankichwila strachu w EBRe: chwila strachu w EB
  • Data: 2010-02-16 09:38:03
    Temat: Re: chwila strachu w EB
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-02-16 00:46, Kamil Jońca wrote:
    > "witrak()" <w...@h...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    >>>> Nie, to kwestia zasad. Jeżeli bank nie działa w sposób przewidywalny,
    >>> Akurat tu działa przewidywalnie :) tylko Ty się bawisz w overlocking :)
    >> (Miało być overclocking ?)
    >> Nie, skoro mnie *regularnie* działał inaczej niż innym.
    > Wskaż więc proszę w regulaminie (tym sprzed roku) odpowiedni zapis.

    A dlaczego miałbym to zrobić ? Co ma w ogólności regulamin do
    działania systemu ?

    Pokaż mi w jakimkolwiek regulaminie, starym, nowym czy nawet
    przyszłym, że normalną rzeczą jest, iż serwis nie działa (tj. klient
    nie ma prawa spodziewać się, że działa) w pełnym zakresie w
    godzinach wieczornych i nocnych (jak podaje infolinia od mniej
    więcej 20 a na pewno 22 do 7 rano), prezentując tylko podzbiór funkcji.

    Czy regulamin mówi cokolwiek o tym, że nie można wycofać zlecenia
    złożonego właśnie w tych godzinach ?

    Czy regulamin mówi coś o tym, że w braku środków na rachunku rano,
    system próbuje przy zamknięciu dnia powtórnie zdjąć kwotę przelewu,
    księgując to jako przelew, podczas gdy jest to tylko wyksięgowanie
    pieniędzy z rachunku, a przelew pójdzie następnego dnia roboczego
    (np. w poniedziałek) ?

    Czy z regulaminu wynika, że bank może pokazywać klientowi w systemie
    nieprawdziwe dane ?

    Pokaż mi, że w ogóle regulamin odnosi się do faktycznych zasad
    działania systemu, a nie ogólnych reguł realizacji operacji.

    Usiłujesz udowodnić, ze w oparciu o regulamin można wykazać, że
    spodziewam się od systemu czegoś, czego oczekiwać nie mam prawa.
    A ja nawet nie oczekuję niczego konkretnego, z wyjątkiem jednego:
    żeby działanie systemu było konsystentne i powtarzalne, a jego
    reguły były znane klientowi (wszystko jedno, czy na podstawie
    oficjalnie opublikowanych zasad, czy w oparciu o analizę tego
    właśnie konsystentnego i powtarzalnego zachowania systemu).

    I cokolwiek będziesz na ten temat pisał, zważ, że tego właśnie mam
    prawo od banku oczekiwać jako klient. I nieważne, że jest to trudno
    egzekwowalne...

    witrak()

    PS. Większość banków nie podaje żadnych zasad - ograniczając się do
    objaśnień na infoliniach, których jakość i wiarygodność są, hm,
    kiepskie. Zatem klienci mają prawo sami identyfikować reguły i
    weryfikować ich słuszność *wszelkimi* metodami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1