  • Data: 2005-01-31 07:47:33
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy kto? już to stosuje?
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In message 5...@4...com, Jarek
    Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > mylisz "terminal" w sensie POS do kart płatniczych z "terminalem" -
    > urządzeniem pozwalającym czytać i zapisywać karty. Sam terminal kart
    > chipowych nie jest awaryjny bardziej niż czytnik kart magnetycznych.
    > Inaczej: terminal zapisujący informacje o zakupach na karcie klienta w
    > ogóle _nie_ musi mieć drukarki.

    Zaczynasz kręcić. Wybij sobie z głowy, że w np Tesco
    postawią trzeci terminal (bo dwa POSy już stoją) specjalnie po to,
    żeby klientowi na specjalną kartę zapisywać zakupy.
    Bez jaj. Albo to będzie zintegrowane z kartą płatniczą i działać
    od razu na tym samym temrinalu albo nie ma szans na wprowadzenie.

    > a jakieś zabraniają druku więcej niż jednego egzemplarza dla klienta?

    Nie wiem. Ale paragon to dowód zakupu. Dwa paragony to dwa dowody.
    Dwie faktury też dają? Może ktoś wie?

    > no to zupełnie nie rozumiem dlaczego kwestionowałeś fakt, że termiczna
    > potrzebuje tylu przebiegów ile chce się mieć wydruków, a igłówka -
    > nie.

    Bo zrozumiałem, że chodzi ci o te drukarki z jednym igłowym mechanizmem
    drukującym i specjalnym papierem, który od razu ma kopię.
    Zdaje się, że kiedyś widziałem coś takiego, ale głowy nie dam.
    Po prostu nie przyszło mi do głowy, że chcesz kilka kopii paragonu
    drukować.

    > ile sobie program odczytujący kod PDF-417 z dostarczonej bitmapy?

    Chyba żartujesz?
    Przedstaw konkretne i poważne zlecenie, omówimy szczegóły,
    a ja ci powiem, czy to będzie 5 czy 50 (bardziej prawdopodobne :)
    czy więcej tysięcy.

    > tak, o tę wymianę chodzi. Urządzenie do komunikacji z kartami
    > bankowymi działa dokładnie tak samo jak z innymi kartami zgodnymi z
    > ISO-7816

    > a zapis danych o zakupach w kodzie kreskowym jest zestandaryzowany?

    Eeeech... już mi się nie chce dyskutować.
    Chyba łatwiej będzie wprowadzić dodatkowy bajer w drukarce fiskalnej
    (producentów w Polsce jest zaledwie kilku) niż zmieniać standardy
    kart płatniczych, które to już nie leżą w gestii naszych władz.
    Dobra, koniec, kropka. EOT.

    > bardzo prosto:
    > a) karta losuje klucz
    > b) przy pomocy algorytmu symetrycznego i tego klucza szyfrujemy
    > informacje o zakupach i zapisujemy je na kartę
    > c) klucz pliku szyfrujemy kluczem publicznym klienta i zapisujemy go
    > wraz z szyfrogramem

    Klucz publiczny klienta to PIN? Cyferki od 0 do 9? Chyba żartujesz,
    że to będzie choć trochę bezpieczne. Zwłaszcza, że algorytm
    będzie ogólnie znany.

    > Inne terminale nie mają możliwości odszyfrowania klucza szyfrowania
    > pliku, a klient ma.

    Wszyscy mają :) w ułamek sekundy.

    > 50-100 zł. Ułamek ceny czytnika kodu kreskowego.

    Chwila. To dodaj jeszcze czytnik kart chipowych.

    > mam nadzieję, że poszerzyłem Twoją wiedzę

    Niestety nie.

    > kilkanaście KB spokojnie. A flash tanieje...

    Wiesz... dyski też są coraz większe, ale zawsze
    mi brakuje miejsca :)

    > No cóż, na tym więc poprzestańmy ;-)

    Oj tak... też już mi się nie chce. Czuję się
    jakbym brał udział w debacie (bez obrazy)
    politycznej.

    Pozdrawiam
    Miroo