  • Data: 2005-02-01 00:07:44
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy kto? już to stosuje?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Jan 2005 08:47:33 +0100, "Miroo_news"
    <m...@R...o2.pl> wrote:

    >Zaczynasz kręcić. Wybij sobie z głowy, że w np Tesco
    >postawią trzeci terminal (bo dwa POSy już stoją) specjalnie po to,
    >żeby klientowi na specjalną kartę zapisywać zakupy.

    no tak, skoro Miroo tak twierdzi - wybijam :-)

    >Bez jaj. Albo to będzie zintegrowane z kartą płatniczą i działać
    >od razu na tym samym temrinalu albo nie ma szans na wprowadzenie.

    pewnie, a kody 2D wprowadzą na pewno, bo to mniej skomplikowane...

    >Nie wiem. Ale paragon to dowód zakupu. Dwa paragony to dwa dowody.

    przecież tylko jeden to oryginał. A poza tym nie uwzględniłeś jednej
    rzeczy: każdy paragon fiskalny ma unikalny numer, więc oryginał+kopia
    to nie 2 paragony.

    >Dwie faktury też dają? Może ktoś wie?

    oczywiście. Zawsze możesz dostać duplikat.

    >Po prostu nie przyszło mi do głowy, że chcesz kilka kopii paragonu
    >drukować.

    ja?

    >Chyba żartujesz?

    Ty zacząłeś.

    >Przedstaw konkretne i poważne zlecenie, omówimy szczegóły,
    >a ja ci powiem, czy to będzie 5 czy 50 (bardziej prawdopodobne :)
    >czy więcej tysięcy.

    no to sam widzisz: raczej nie przyjmie się "prosty" system, w którym
    program jest 2-20 razy droższy od gotowego czytnika...

    >Chyba łatwiej będzie wprowadzić dodatkowy bajer w drukarce fiskalnej
    >(producentów w Polsce jest zaledwie kilku) niż zmieniać standardy

    moim zdaniem nie. Po pierwsze:
    - zmiana oprogramowania drukarki fiskalnej nie musi być prosta
    - drukarki fiskalne podlegają rygorystycznym przepisom
    - karty "zakupowe" nie muszą mieć żadnych zwiazków z kartami
    płatniczymi

    >kart płatniczych, które to już nie leżą w gestii naszych władz.

    I całe szczęście :-)

    >Dobra, koniec, kropka. EOT.

    >Klucz publiczny klienta to PIN? Cyferki od 0 do 9? Chyba żartujesz,

    oj, poczytaj sobie o kryptografii asymetrycznej, bo na razie zamiast
    próbować zrozumieć protokół, który zaproponowałem zarzucasz mi nadmiar
    humoru. O kartach kryptograficznych też warto, bo klucze prywatne są w
    nich rzeczywiście chronione.
    Klucz publiczny to może mieć np. 1024 bity, bo może po prostu być
    zapisany na karcie.

    >że to będzie choć trochę bezpieczne. Zwłaszcza, że algorytm
    >będzie ogólnie znany.

    aha, kolejny, który wierzy, że jak się utajni algorytm, to już będzie
    bezpiecznie

    >Wszyscy mają :) w ułamek sekundy.

    taaa? Napisz więc jak.

    >Chwila. To dodaj jeszcze czytnik kart chipowych.

    100-200 zł. Nadal w porywach 10-15% ceny czytnika kodów 2D.

    >Oj tak... też już mi się nie chce. Czuję się
    >jakbym brał udział w debacie (bez obrazy)
    >politycznej.

    zawsze tak jest za pierwszym razem, gdy musisz przyswoić niełatwą
    wiedzę. Ale naprawdę zrozumienie kryptografii daje sporo radości :-)
    --
    Jarek Andrzejewski