    From: "olo" <k...@t...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Date: Sat, 19 Apr 2003 22:56:34 +0200

    > Mysle. mysle i dochodze do wniosku ze jesli by mi sie to nie oplacalo to
    nie
    > udawal bym ze mam w sklepie POSa, nie obkleil bym sklepu naklejkami ze
    > akceptuja karty, po to tylko ze jk klient bedzie chcial zaplacic ja mu
    > powiem "Panie kochany wie pan jak aklajerzy zdzieraja, musi pan wspomoc
    moja
    > malo dochodowa dzialalnosc i doplacic pan kilka procencikow, ale co to dla
    > pana skoro i pan i tak zdecydowal sie kupic"

    tu poprostu działa prawo statystyczne - masz dziennie 100 klientów z czego
    99% to normalni ludzie ale zdarzy Ci sie jeden na którym stracisz bo to
    człowiek który przeczytał regulamin i wie że mu sie należy

    gdybyś miał pecha i miał takich klientów 30 na 100 to wtedy nie opłacałoby
    sie cokolwiek, ale pocieszasz się że na tych 99 normalnych trafi Ci się
    tylko jeden oryginał więc machasz ręką i przyjmujesz transakcję - trudno
    dołożę do interesu - niech już sobie idzie i mam spokój

    natomiast gdyby takich specjalistów zaczęlo przychodzić więcej (bo taka
    okolica) to wtedy poprostu podniesiesz im ceny - chcecie płacić za mleko
    kartą a proszę bardzo ale to będzie kosztowało odpowiednio drożej
    a później patrzysz a ci specjaliści sie cieszą bo mogą płacić kartami - no
    to ekstra interes się kręci - skoro ludzie lubią być robieni w balona to
    czemu nie, chcą płacić więcej niech płacą