    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Date: Sun, 20 Apr 2003 16:27:34 +0200

    On Sun, 20 Apr 2003 16:14:57 +0200, "olo" <k...@t...usunto.pl>
    wrote:

    >Gdyby od każdego przychodzącego przelewu bank pobierał mi 3% od kwoty
    >musiałbym inaczej ustawić płatności lub zmienić marże - nie wiem czego tu
    >możesz nie rozumiec ?
    Po pierwsze ciagle upierasz sie przy 3%, ktore sa wyssane z palca ;),
    to jest marza ktora placi sie przy supermalych obrotach, i jak sie nie
    potrafi negocjowac ceny/wybiera sie nie ta firme rozliczajaca karty :)

    >Gdyby warunki płatności kartami były zbliżone do warunków konta firmowego
    >(jedna stała opłata w granicach 20-30 zł miesięcznie to myślę że wszyscy od
    >dawna akceptowaliby tylko płatności kartami)
    Moze i tak, ale to raczej nie do przyjecia, w koncu ktos stworzyl
    infrastrukture obslugujaca tego typu transakcje i chce na tym zarobic.
    Nie przyjmujac kart, sklep traci automatycznie osoby posiadajace KK.

    >a to da sie przelewem ?? to jakąś nowość mi powiedziałeś - doprecyzuj jak w
    >makro płacić przelewem ?
    Ja przelewem nie placilem, ale sadze ze sie da, tylko trzeba by
    fakture na duza kwote, ale przy duzych kwotach (jak i malych) tam sie
    nie oplaca kupowac. Ogolnie makro SUX ...

    >nie jest już tak tanio jak kiedyś, ale dalej jeszcze opłaca sie wpaść raz na
    >jakiś czas i zrobić większe zakupy
    Nie oplaca sie ... 3-4 produkty po nizszej cenie, reszta droga ...

    >nie zrozumiałeś - oczywiście te koszty są wliczone w ceny, tyle że wynika z
    >tego że te koszty konwojowania gotówki wychodzą im niższe niż obsługa kart -
    >w przeciwnym razie poprostu obsługiwaliby karty
    >a to że obsługa gotówki kosztuje to oczywiście prawda i nikt temu nie
    >przeczy
    Raczej wyglada to inaczej, nie wiem czy obsluga kart jest drozsza niz
    gotowki, ale im sie pewnie nie oplaca obslugiwac obu na raz, chociazby
    dlatego, ze rzadko karty stosuje sie przy dzialalnosci gosporadczej
    (afaik nie mozna uzywac do tego karty do konta osobistego). Po za tym
    makro jest tutaj przykladem nie na miejscu, bo ogolnie w topicu
    chodzilo o to ze ktos sie reklamuje ze przyjmuje karty, a potem robi
    trudnosci ...

    >ma tyle wspólnego, że płatności kartowe dla sklepu nie są aż tak totalnie
    >bezpieczne jak tu sugerują coponiektórzy - przy sporym ruchu przy kasie
    >trudno żeby jeszcze każdemu sprawdzać dowód osobisty i zatrudniać grafologa
    >do oceny podpisów - a pomyłka może skutkować tym że jak to mówisz "bank
    >będzie dochodził swojego ." - co dla sprzedawcy może oznaczać że nie
    >dostanie pieniędzy za sprzedany towar
    Rozumiem ze przeswietlanie kazdego banknotu UV jest szybsze niz
    sprawdzenie dowodu/podpisu ? LOL. To nie sa argumenty. IMHO dla sklepu
    platnosci karta sa bezpieczniejsze. Zlodziej nie okradnie kasy z
    pieniedzy zaplaconych karta, tak samo nieuczciwa kasjerka ...,
    sprawdzenie "prawdziwosci" karty jest latwiejsze niz dla banknotow,
    szczegolnie ze teraz duzo kart ma zdjecia ...

    IMHO nie ma co dalej dyskutowac, ja tam wole placic karta, bo po
    pierwsze nie musze nosic przy sobie gotowki, co nie jest w moim
    odczuciu bardzo bezpiecznie. Moge kupic sobie cos, co za gotowke
    moglbym kupic za miesiac (mowie o wiekszych zakupach z KK :). Ale jak
    ktos woli gotowke to przeciez to rozumiem. Nie rozumiem jednak jak
    mozna bronic sprzedawcy, ktory okleja sie naklejkami Visa/MC,
    reklamuje sie ostro ze przyjmuje karty, a potem stwarza jakies
    problemy przy platnosci ... O to od poczatku chodzilo Wojtkowi i
    popieram go w 100% :).

    pzdr,
    Dentarg

    --