  • Data: 2006-08-14 14:53:44
    Temat: Re: correspondent bank
    Od: "jaQbek [z Gorzowa]" <j...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ebptoh$5ve$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > w porzadnych bankach robi sie tak, żeby było najtaniej dla klienta
    zlecajacego, a praktycznie sie bierze instrukcje
    > wewnetrzna papierowa i tam jest rozpisane kto z kim koresponduje. Problem
    jest w platnosciach w dzikich walutach rzecz > jasna. Dla najchodliwszych
    sie po prostu sprawdza od tylu, czyli z kim koresponduje w danej walucie
    odbiorca koncowy i
    > szuka do niego drogi. Na ogol kazdy bank sie stara miec korespondenta dosc
    znanego - DB w Niemczech dla EURO,
    > Amex w USA dla $ ...
    > Wojtek

    Domyślam się, ze takie płatności idą SWIFT - em. (mam to w dokumentacji, ale
    nie mam teraz jak sprawdzić). Czy w message'u wystarczy podać najbliższego
    nam korespondenta i konto / SWIFT banku docelowego, a każdy kolejny
    korespondent odpowiednio modyfikując wpis o korespondencie przesyła kasę
    dalej ?