  • Data: 2009-07-07 13:43:04
    Temat: Re: cos na sezon ogorkowy
    Od: pb158 <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    skippy pisze:
    > Co do bimbrowni - to rzeczywiście ponoć dosyć często poza Polską prawo do
    > tego typu produkcji jest dosyć liberalne.
    > Natomiast czy takie chałupnicze benzynownie to fajna sprawa; nie wim.
    > Co i rusz by sie cos zjarało.
    > A chrzciliby jeszcze lepiej niz przy hipermarketach.

    Produkcja benzyny to trochę wyższa szkoła jazdy i robi się ją z ropy.

    Natomiast produkcja paliwka do ropniaków z oleju rzepakowego to kaszka z
    mleczkiem i aparatura o niewielkim koszcie, składniki do katalizy
    ogólnodostępne :)

    Poczytaj o produkcji estru z rzepaku do ropniaków, produkcja prosta a
    główny odpad po reakcji oddzielenia estru od oleju rzepakowego można
    sprzedać fabrykom produkującym kosmetyki.

    Problem w tym, że nawet na własne potrzeby nie możesz tego robić
    legalnie :) a paliwo jest ekstra klasa, spalinami można prawie oddychać,
    cenowo też wychodzi się dobrze jak przerobi się minimum ze dwie beczki
    oleju :) kupione od rolnika i co najważniejsze do jazdy na estrze nie
    trzeba przerabiać układu wtryskowego nawet w nowoczesnych silnikach.

    Nie pamietam gdzie ale czytałem jak jednemu rolnikowi dopięli się do
    du.y z urzędu skarbowego jak robił dla siebie i sąsiada paliwko :)
    akcyzą na początek go poczęstowali i sprawą karno skarbową :)

    PZDR