  • Data: 2004-08-09 17:47:23
    Temat: Re: czek podrozny
    Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Druga możliwość - brat kupi te czeki i nie podpisze ich w ogóle. Nie
    > wiem jak jest w Wielkiej Brytani ale u nas to by nie przeszło.
    > Przed wydaniem czeków klientowi muszą zostać przez niego podpisane zgodnie
    > ze wzorem podpisu złożonym na potwierdzeniu sprzedaży.

    Eeee, tam. Polak potrafi. ;-)
    Już kilka razy nabywałem czeki podróżne (w tym AmEx) i nie nigdy składałem na
    nich podpisu. Panienki dawały się jakoś przekonać... ;-)
    (Inna rzecz, czy tak powinno być, skoro przepisy dotyczące podpisywania są tu
    bardzo wyraźne...)

    > Trzeci sposób - brat wpisze na tych czekach Twoje Imię i Nazwisko w
    > polu "Pay this cheque to the order of" +  dwa podpisy. Wtedy jednak
    > taki czek będzie można przyjąć tylko do inkasa co się wiąże z długim
    > czasem oczekiwania na pieniądze.

    W takich Stanach to mają też 'gift cheques', czyli 'czeki podarunkowe' (zob.
    np. tu: http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,2193,00.asp?
    aexp_nav=shopgiftcheq). Różnią się one trochę szatą graficzną od standardowych
    czeków podróżnych, ale funkcjonują podobnie. I można je (jak sama nazwa
    wskazuje) bez problemu przekazywać innej osobie...

    No, ale USA to nie GB... ;-)

    m23m