  • Data: 2010-01-28 21:37:39
    Temat: Re: czy karta jest na podpis
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MG" <n...@s...com> writes:

    > Jeśli mówisz w ogólności o kartach, to jasne, ale nie EMV.

    Obawiam sie ze to byly wlasnie normalne karty EMV.

    > Znowu, jeśli mówimy o EMV, to Banki w większości przypadków nie są
    > stawiane przed jakimkolwiek wyborem. Karty i profile podlegają
    > certyfikacji i jeśli któryś chce zrobić coś niestandardowo, to wiąże
    > się to z dużymi kosztami, które muszą mieć jakieś uzasadnienie
    > biznesowe. Ale poza Europą może to nie być EMV, bo tam różne wynalazki
    > stosują.

    Bylbym zdziwiony gdyby to nie bylo EMV. BTW: nie wydaje mi sie by to
    bylo cos niestandardowego, zmiana PINu przez usera byla przeciez jednym
    z zalozen od poczatku.
    Byc moze zmiana PINu jest/byla robiona jakas dodatkowa aplikacja.

    Spytajmy googla: np. niejaki I-PIN pozwala na samodzielna zmiane PINu,
    z tym ze tu akurat potrzebny jest do tego bank, ze wzgledu na wspomniana
    koniecznosc synchronizacji PINu onlinowego (= szyfrowanie itd). Ale tak
    jest chyba tylko z dwoch powodow: bo sciezka magnetyczna nie moze miec
    PINu offline, oraz dlatego, ze PIN chipowy w banku ma byc nadrzedny
    w stosunku do tego na karcie (ale nie wydaje mi sie by to wynikalo
    z EMV). No i moze jeszcze z tego, by wszystkie PINy danej karty byly
    jednakowe, zeby klient nie zwariowal.
    Ale to nie wynika z technologii w zaden sposob.
    --
    Krzysztof Halasa