    From: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: czy ktos bral kredyt w "kredyt partner" ?
    Date: Mon, 18 Apr 2005 18:08:44 +0200

    > Dlatego radze, trzymaj się maksymalnie daleko od wszelakich firm
    > pośreniczących w tego typu sprawach. Tak na logikę z czegoś oni muszą żyć,
    > robią to z pieniędzy naiwnych, którzy się łapią na szumne hasła.
    [cut]

    I tutaj się mylisz, bo dobry pośrednik może załatwić kredyt taniej i na
    pewno szybciej niż jakbyś wszedł prosto z ulicy do oddziału banku. Nie
    pobiera on prowizji bezpośrednio od klienta. Najczęsciej są to opłaty stałe
    za przygotowanie dokumentacji, niezależne od wysokości kredytu.
    Możesz mi wierzyc lub nie, ale takie są moje doświadczenia dnia codziennego.
    Dużo ludzi po kontaktach z niekompetentnymi ludzmi w bankach idzie to
    pośrednika. Poza tym pośrednik stale współpracuje z co najmniej kilkoma
    bankami i jest w stanie zaoferować i dopasowac odpowiednią ofertę. W
    konkretnym banku sprzedawca powie ci wszystko byleby sprzedać ci kredyt,
    niekoniecznie najlepszy. Potem i tak weryfikuje to analityk i bardzo często
    może się zdażyć, że sprzedawca naobiecuje, ty podpiszesz umowe przedwstepną,
    a analityk obetnie kwote kredytu lub odrzuci wniosek.
    Moje uwagi dotyczą rynku warszawskiego.