    From: Morph <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy to jest legalne
    Date: Sat, 30 Jun 2007 10:20:10 -0000
    <f61bh2$lha$1@inews.gazeta.pl> <f61ebm$8pk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <a...@4...com>
    <s...@l...localdomain>
    <g...@4...com>
    <1...@k...googlegroups.com>
    <m...@m...localdomain>
    <1...@o...googlegroups.com>
    <n...@n...lechistan.com>

    On 30 Cze, 03:38, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Nie, nie może. Podobnie jak nie może wymyślić sobie usługi "wydanie
    > reszty" i pobierać za to opłaty.

    tiaa

    > Nie zmieniaj tematu.
    > [ciach]

    to była mała ciekawostka, ale nie zrozumiales...

    > To albo kurs wymiany. Dla każdej waluty (poza lokalną), jakiej
    > przyjmowanie zadeklarował sprzedawca.

    czyli przy płatności kk mógł zadeklarować sobie taki kurs żeby sobie
    pokryć koszty prowizji terminala.

    > [ciach]

    > Ty na prawdę jesteś taki głupi, czy tylko trollujesz?
    >
    > Jeszcze trochę, a zaczniesz sobie odliczać koszt amortyzacji portfela...

    Wiesz co, nie zniżajmy się do obyczajów grupy rządzącej w tym kraju i
    nie obrażajmy się nawzajem.
    Może nie rozumiesz co mam na myśli więc wyjaśnie raz jeszcze.
    Jeżeli sprzedawca pozwala ci płacić za pomocą terminala to jest to dla
    niego pewien koszt, przykładowo 3% wartości transakcji i sprzedawca
    przerzuca ten koszt na Ciebie, co wg mnie jest może nie na miejscu ale
    w określonych przypadkach uzasadnione.
    O ile sklep byłby w stanie przeboleć owe 3% bo mają marże na towarze
    na poziomie 20%, to naprzykład hurtownia spożywcza którą prowadzę nie
    byłaby w stanie czegoś takiego przełknąć, bo marża u nas wynosi
    średnio 7%.
    I nigdy nie dałbym takiej samej zniżki dla klienta kk jak dla
    gotówkowego.

    Pozdrawiam.
    Michal Michno