  • Data: 2007-06-30 17:35:52
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: AP <c...@e...dyndns.org> szukaj wiadomości tego autora

    In article <f663ba$7la$1@news.onet.pl>, f...@a...pl says...

    > Banknoty i monety emitowane przez NBP sa prawnym srodkiem platniczym w
    > Polsce. I powyzsze sprzedawca MUSI przyjac. To czy przyjme karte, czek
    > czy cos innego zalezy juz tylko od jego dobrej woli bo NIC go nie
    > obliguje do udostepnienia takiej formy platnosci. Moze to zrobic jesli
    > chce, moze to zrobic na okreslonych przez siebie warunkach (pod
    > warunkiem, iz sa one znane czyli wszelkiego rodzaju "platnosc powyzej XX
    > PLN" itp.), a moze tego w ogole nie robic i stac na stanowisku "cash only".

    Fakt czy sprzedawca bedzie akceptowal zaplate INNYM srodkiem niz
    banknoty i monety zalezy od sprzedacy ALE od momentu podpisania umowy o
    akceptowaniu kart platniczych, sprzedawce takze obowiazuje ta umowa,
    wiec jesli w umowie jest napisane (nie wiem, nie widzialem takich umow)
    ze WSZYSTKI tranzakcje musza byc przez sprzedawce akceptowane, to
    sytuacja, w ktorej sprzedawca ustanowi jakis limit ponizej ktorego nie
    bedzie akceptowal platnosci bedzie naruszeniem tej umowy.

    AP