  • Data: 2007-08-05 23:05:33
    Temat: Re: debetowa gold - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miernik <p...@p...miernik.name> writes:

    > Miałem kiedyś kartę wypukłą, było to dawno, w trakcie jej ważności w
    > żelazku użyłem jej 3 razy: raz w Warsie (nie wiem, może teraz mają tam
    > już POSy GSM, skoro na sprzedaż biletów w IC są POSy GSM), drugi raz w
    > jakimś sklepie komputerowym a trzeci w restauracji i jestem pewien że w
    > obu miejscach mają już POSy elektroniczne. Więc po co komu karta
    > wypukła?

    Jak ktos lata za granice to sie przydaje, tam nie zawsze maja
    terminale elektroniczne (zalezy w jakich krajach). Plaska z samolotu
    nie zadzwonisz i za Johnego nie zaplacisz. Takze rozne sklepy
    z terminalami elektronicznymi nie przyjmuja plaskich i co im zrobisz.

    > Zrezygnowałem, używam wyłącznie płaskich, i mniej się muszę
    > martwić że ktoś coś ściągnie bez autoryzacji.

    Fraudy to raczej transakcje zdalne i skopiowane karty, plaskosc nie ma
    nic do rzeczy.

    > To akurat jest zaleta a nie wada, bo sytuacje w których to by ułatwiło
    > życie zdarzają się znikomo rzadko

    W porownaniu do zakupow w supermarkecie, pewnie tak. Ale sie zdazaja,
    i jak bedziesz mial wybor po calym dniu zjesc obiadokolacje przed noca
    lub jej nie zjesc to moze docenisz.

    > za to takiej karty trzeba bardziej
    > pilnować bo ktoś ją kradnąc może nastukać transakcji,

    Plaska dokladnie tak samo.

    > jasne że są
    > reklamacje, ale to jest kłopot, a ja nie lubię kłopotów, ja najchętniej
    > widziałbym taką kartę gdzie odpowiedzialnośc za transakcje jest
    > wyłącznie użytkownika, nie ma reklamacji za nieautoryzowane transakcje,
    > ale za to transkacje są wyłącznie czip&PIN a tam gdzie nie obsługuje
    > czipa to płaciłbym gotówką.

    To uzywaj karty chip & pin bez paska magnetycznego, ciekawe jak to
    bedzie wygladalo w praktyce.
    --
    Krzysztof Halasa