  • Data: 2009-09-20 13:13:46
    Temat: Re: deprecjacja dolara [inflacja w UK v. inflacja w Polsce]
    Od: fatso <f...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Adam Filip wrote:
    > Ty chcesz zniszczysz osiągniecia ojca ekonomii Leszka Balcerowicza który
    > zbalcerował ale inflację zdusił? :-)
    >
    > Każde mówienie o ścieżce podwyższania inflacji bez jasnego podania
    > limitów dla mnie jest oznaką nieodpowiedzialnego idioty.
    >
    > Podstawowym motorem naprawdę długookresowego szybkiego i stabilnego
    > wzrostu jest kredyt *wieloletni*. Warunkiem koniecznym (ale nie
    > wystarczającym) gotowości do udzielania i brania długoterminowego
    > kredytu są stabilne i niskie *realne* stopy procentowe. Stabilnych i
    > niskich stóp procentowych nie da się osiągnąć bez stabilnej (czyli
> [...]
    Kolego, historia nauczycielka zycia: Byla sobie tzw Republika Weimarska
    . Jeczala pod naciskiem
    powojennej biedy w Niemczech a juz szczegolnie dobijaly ja kontrybucje
    ktorymi przygwozdzili
    ja alianci. Wyrezyserowano galopujaca inflacje i ta skutecznie
    wydrenowala ostatnie oszczednosci
    ze spoleczenstwa. Przemysl niemiecki jakos nie cierpial skoro placono
    robotnikowi smieciowym pieniadzem.
    Po czym przyszedl tamtejszy Balcerowicz no i patrzcie ludzie co za cud
    gospodarczy: mocna Reichsmark,
    mocny przemysl i mocny Hitler, ktory na tym kociokwiku oczywiscie
    skorzystal.

    USA nie sa w stanie splacic swoich dlugow wobec swiata. Mysle, ze po
    kilku nastepnych wstrzasach typu
    Lehman Bros. nakreci sie maszynke do robienia pieniadza i to pozwoli
    wyzerowac dlugi tego kraju.
    Chinczyk wie o tym i sie bardzo spieszy. Stara sie upchnac innym swoje 2
    tryliony dolarow.
    Wyrwalby nawet Polsce KGHM, Bogdanke i co tam mamy konkretnego- gdyby
    nie blogoslawione solidaruchy.

    Dlatego lepiej sie trzymac od dolara z daleka. Indywidualnie wyzerowac
    waluty obce w ogole. Skarb Panstwa tez
    chyba nie jest glupi. Pare miliardow zielonych to miec musi na
    rozliczenia biezace. Ale reszte majatku narodowego
    lepiej wsadzic w zloto. I brac, oczywiscie, kazdy gram srebra z KGHM do
    skarbca, dobrze za to gornikom placac.

    fatso