    From: "Gan" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: dlaczego Zydzi moga spokojnie dymac Polakow..
    Date: Thu, 12 Feb 2009 13:01:41 +0100

    Uzytkownik "Maciej Zywno" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:gmu9sd$jlr$1@inews.gazeta.pl...
    > Czytam Wasze wypowiedzi na temat firm umoczonych w opcje i smutno mi, ze w
    > wiekszosci przewaza opinia, ze firmy powinny bez szemrania, najlepiej
    > natychmiast, przelac kase do JPM. Ch. ze iles osob moze stracic prace,
    > najwazniejsze, by szczawikowi zarzadzajacemu finansami poszlo w piety.
    > Wtedy prawdziwy Polak ynwestor z pl.biznes.wgpw bedzie zadowolony. Troche
    > refleksji. Polski bank zobaczylby co najwyzej zydowski srodkowy palec, a
    > Polaczek co? biegnie czym predzej z monetami w zebach. Tyle piszecie o
    > Zydach, wiec pewnie ich znacie to wiecie jak bardzo trzymaja sie razem. A
> [...]

    Rozumiem Twoje podejscie. Ale jaka jest alternatywa?
    Jezeli rzad anulowalby te opcje to jestem pewien, ze po procesach sadowych w
    trybunalach miedzynarodowych i tak przegramy i nie dosc, ze bedziemy musieli
    zaplacic te dlugi my - podatnicy, to na dodatek z odsetkami.
    Zwróc uwage na jedna rzecz: firma odda tylko tyle ile jest warta. Jezeli po
    upadlosci firm "Zydy" odzyskaja chociaz 50% to wg mnie i tak bedzie duzo. Ty
    im chcesz zafundowac 100% + odsetki.
    Upadlosc firm nie musi oznaczac w kazdym przypadku zwolnien i zamykanie
    zakladów - w koncu ktos majatek firmy musi kupic w postepowaniu
    upadlosciowym. No chyba, ze zakladamy, ze wszystko pójdzie na zyletki...
    Zamiast takiej ustawy to juz wolalbym dac dotacje do firm które otworza na
    nowo przedsiebiorstwa na majatkach upadlych przez opcje przedsiebiorstw -
    tylko tutaj lunie trzeba by przekonac.
    pozdr.
    G.