eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankidlaczego karta Inteligo nie da sie placic w internecie?Re: dlaczego karta Inteligo nie da sie placic w internecie?
  • Data: 2006-06-02 10:25:41
    Temat: Re: dlaczego karta Inteligo nie da sie placic w internecie?
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomasz Chmielewski pisze:

    >>> Dlaczego karta Inteligo praktycznie nie da sie placic w internecie?
    >>
    >> Nie no, da się :-)
    >
    > Najczesciej udaje sie w Polskich sklepach z logo "place z Inteligo" :)

    Do tego rodzaju płatności nie potrzebna jest karta :-)

    >>> Z tego co pamietam, udalo mi sie zaplacic tylko za lot w Easyjet i
    >>> za ksiazki w Amazonie - poza tym, w przeciagu kilku lat, zawsze
    >>> trzeba bylo siegac po inna karte.
    >>
    >> Ja z kolei VE Inteligo kupowałem w sklepach z USA i Europy i nie miałem
    >> problemów.
    >
    > Uwzieli sie na mnie czy co? :)

    Jasne ;-) Spiskowa teoria dziejów ;-)

    > Postudiowalem troche archiwum grupy, i nie jestem jedynym, ktory ma
    > problemy z karta Inteligo.

    Jak z wszystkim - nie ma produktu "bezproblemowego".

    > Co ciekawe, w wielu watkach pojawialo sie "karta Inteligo zaplacic sie
    > nie dalo; eKarta mBanku poszlo od razu".

    Jeśli masz dostęp do eKARTY - spróbować przeprowadzić transakcję nie
    zaszkodzi. Z kolei eKARTA też nie jest produktem bezproblemowym - jest
    kilka sklepów gdzie próba transakcji eKARTĄ spełznie na niczym:
    http://www.mbank.com.pl/mszop/tab.html

    > Na stronie mBanku znalazlem cos takiego [1]:

    [...]

    > Technicznie nie jestem wiec w stanie zrozumiec, dlaczego ludziom z
    > archiwum karta Inteligo nie dzialala, a ta z mBanku dzialala.

    Sprawa rozbija się o operacje MO/IO/TO - bank, wystawca karty - blokuje
    lub nie możliwość dokonywania operacji zdalnych via
    Internet/telefon/list. Swego czasu ficzer ten zarezerwowany był głownie
    dla embosowanych kart (zwykle kredytowych), z biegiem czasu pojawiło się
    kilka zwykłych płaskich debetówek które miały odblokowaną możliwość
    transakcji MO/IO/TO (jak np. VE Inteligo).
    Nie jestem do końca pewien jak ma się sytuacja z rozpoznawaniem przez
    terminal karciany rodzaju karty (debetowa/kredytowa/charge) - pojawiały
    się głosy, że rozpoznanie nie jest możliwe po numerze karty, z drugiej
    strony ktoś też pisał, że przykładowo w USA przy transakcji karcianej w
    sklepie trzeba podać prawidłowy rodzaj karty bo autoryzacja nie
    przechodziła. Może podczas autoryzacji bank przesyła również informacje
    dotyczące rodzaju karty - i te nowsze, wirtualne nie odpowiadają wymogom
    systemów informatycznych sklepu/firmy która próbuje za jej pośrednictwem
    obciążyć rachunek?
    Kij ich wie... ;-)

    --
    Grzegorz Kamionka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1