eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankidlaczego karta Inteligo nie da sie placic w internecie?Re: dlaczego karta Inteligo nie da sie placic w internecie?
  • Date: Fri, 02 Jun 2006 12:25:41 +0200
    From: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.8 (X11/20060528)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dlaczego karta Inteligo nie da sie placic w internecie?
    References: <e5ncc3$mfg$1@newsreader2.netcologne.de> <4...@n...home.net.pl>
    <e5nejf$pvj$1@newsreader2.netcologne.de>
    In-Reply-To: <e5nejf$pvj$1@newsreader2.netcologne.de>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 213.17.145.101
    Message-ID: <44801224$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1149243940 213.17.145.101 (2 Jun 2006 12:25:40 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 60
    X-Authenticated-User: gkamionka.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:387235
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Chmielewski pisze:

    >>> Dlaczego karta Inteligo praktycznie nie da sie placic w internecie?
    >>
    >> Nie no, da się :-)
    >
    > Najczesciej udaje sie w Polskich sklepach z logo "place z Inteligo" :)

    Do tego rodzaju płatności nie potrzebna jest karta :-)

    >>> Z tego co pamietam, udalo mi sie zaplacic tylko za lot w Easyjet i
    >>> za ksiazki w Amazonie - poza tym, w przeciagu kilku lat, zawsze
    >>> trzeba bylo siegac po inna karte.
    >>
    >> Ja z kolei VE Inteligo kupowałem w sklepach z USA i Europy i nie miałem
    >> problemów.
    >
    > Uwzieli sie na mnie czy co? :)

    Jasne ;-) Spiskowa teoria dziejów ;-)

    > Postudiowalem troche archiwum grupy, i nie jestem jedynym, ktory ma
    > problemy z karta Inteligo.

    Jak z wszystkim - nie ma produktu "bezproblemowego".

    > Co ciekawe, w wielu watkach pojawialo sie "karta Inteligo zaplacic sie
    > nie dalo; eKarta mBanku poszlo od razu".

    Jeśli masz dostęp do eKARTY - spróbować przeprowadzić transakcję nie
    zaszkodzi. Z kolei eKARTA też nie jest produktem bezproblemowym - jest
    kilka sklepów gdzie próba transakcji eKARTĄ spełznie na niczym:
    http://www.mbank.com.pl/mszop/tab.html

    > Na stronie mBanku znalazlem cos takiego [1]:

    [...]

    > Technicznie nie jestem wiec w stanie zrozumiec, dlaczego ludziom z
    > archiwum karta Inteligo nie dzialala, a ta z mBanku dzialala.

    Sprawa rozbija się o operacje MO/IO/TO - bank, wystawca karty - blokuje
    lub nie możliwość dokonywania operacji zdalnych via
    Internet/telefon/list. Swego czasu ficzer ten zarezerwowany był głownie
    dla embosowanych kart (zwykle kredytowych), z biegiem czasu pojawiło się
    kilka zwykłych płaskich debetówek które miały odblokowaną możliwość
    transakcji MO/IO/TO (jak np. VE Inteligo).
    Nie jestem do końca pewien jak ma się sytuacja z rozpoznawaniem przez
    terminal karciany rodzaju karty (debetowa/kredytowa/charge) - pojawiały
    się głosy, że rozpoznanie nie jest możliwe po numerze karty, z drugiej
    strony ktoś też pisał, że przykładowo w USA przy transakcji karcianej w
    sklepie trzeba podać prawidłowy rodzaj karty bo autoryzacja nie
    przechodziła. Może podczas autoryzacji bank przesyła również informacje
    dotyczące rodzaju karty - i te nowsze, wirtualne nie odpowiadają wymogom
    systemów informatycznych sklepu/firmy która próbuje za jej pośrednictwem
    obciążyć rachunek?
    Kij ich wie... ;-)

    --
    Grzegorz Kamionka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1