    From: " " <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: do Totusa
    Date: Wed, 14 Mar 2012 08:51:53 +0000 (UTC)

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > Kolego Ichi, ja chciałem tylko powiedzieć koledze "neloe", że nowy
    testament

    > to przede wszytskim miłość ...

    Pewien jesteś??? Zakładam, że jesteś bardzo wierzący. Zrób eksperyment.
    Pomyśl, że od zaraz zrywasz z tą religią. Chociaż tutaj to zapewne powiesz o
    pustce etc. W takim razie postanów, że nie pójdziesz w niedzielę na mszę, do
    większego grzechu nie będę Cię namawiał, albo najlepiej nie idź na tą mszę.
    Sprawdzimy jakie będą targały Tobą uczucia. Po za tym oczywiste jest, że
    odnoszę się raczej do szerszego spojrzenia, również historycznego. Nie powiesz
    mi, że KK był wszędzie dobrowolnie zakładany. Gdzie nie dało się po dobroci
    tam nie przebierano w środkach. Oczywiście preteksty mogły być różne. Teraz
    jak się osiągnęło określony stan, to łatwo jest głosić miłość. Podejrzewam, że
    metoda działania każdego najeźdźcy była by taka sama. Nawet i Hitlera. Co by
    wyrznął, to by wyrznął, a za kilkadziesiąt lat jego następcy głosili by
    powszechną miłość. Zwłaszcza gdyby została "sama wyższa rasa". Określanie się
    "prawdziwymi" wbrew pozorom wiele się nie różni. Wracając do strachu, to
    podejrzewam, że nawet będziesz się bał pomyśleć, nie mówiąc o uczynku, w tych
    kwestiach o których pisałem.