    From: " kc" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: do Totusa
    Date: Wed, 14 Mar 2012 10:28:48 +0000 (UTC)

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > bardzo dużych prędkości zaczyna zawodzić. Winę za to ponosi jedno z założeń
    > mechaniki klasycznej - czas absolutny. Jak się okazało czas jest względny i
    > do świata dużych prędkości musieliśmy zastosować uogólniony opis zwany
    > szczególną teorią względności A.Einsteina. Spostrzeżenie, że czasu
    > absolutnego po prostu nie ma jest szokiem dla naszej intuicji, ale to wcale
    > nie oznacza, że cała mechanika klasyczna jest do bani. W świecie naszych
    > prędkości efekty relatywistyczne są zwyczajnie pomijalne i wszystko jest
    OK.
> [...]
    > kreacjoniści ogłaszają, że to bzdura, bo w przestrzeniach pomiędzy A i B
    > oraz C i D brakuje istotnych ogniw. Mija kilka lat. Ewolucjoniści
    ogłaszają,
    > że znaleźli fazy pośrednie między A i B oraz C i D. Nowa ścieżka prezentuje
    > się teraz tak: A => E => B => C => F => D. Na to kreacjoniści ogłaszają, że
    > to bzdura, bo pomiędzy E i B oraz C i F brakuje następnych ogniw. W ten
    > sposób podgrzewany jest mit o brakujących ogniwach. Drugi sposób
    manipulacji
    > to nazewnictwo. Dawkins także i to wyjaśnia.

    Dobrze, że w kontekście torii Einsteina wspomniałeś o Newtonie. wiesz nawet
    że newton opisuje tylko brzegi tego co opisuje Einstein. I co , myślisz, że
    to już koniec, Einstein oznajmił nam całą prawdę o wszechświecie? Zapewniam
    cię, że jeszcze doznasz w swoim życiu rozczarowania, bo Einstein też porusza
    się tylko po brzegu.
    Jeśli chodzi o fizykę kwantową, to mój mózg się przed tym cofa osłupiony.

    kc