    Date: Thu, 03 Nov 2005 07:40:45 +0100
    From: trainer <t...@p...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: do kogo się zwrócić z tym "Twoim bezpieczeństwem"

    Ksywka wrote:
    > Witam,
    > podpisując umowę o kartę kredytową (w BZWBK wniosek jest automatycznie umową
    > o kartę kredytową) podpisuje się klauzulę o mniej więcej nastepującym
    > brzmieniu: AKCEPTUJĘ WARUNKI REGULAMINU... co znaczy, iż wyrażasz zgodę na
    > objęcie karty ubezpieczeniej Twoje Bezpieczeństwo, które przez bodajże
    > pierwsze dwa miesiące jest za darmo...

    no cóż teraz to wiem, ale nie czytałem dokładnie regulaminu bo
    spodziewam się w nim zastać rzeczy takie jak obowiązek spłaty
    określonych części zadłużenia w określonych terminach czy tryb
    rozwiązania umowy, a nie to że zostaję obciążony ukrytymi opłatami.
    jak pisałem już kiedyś, ryzyko natrafienia na coś podobnego oceniam tak
    nisko, a swój czas tak wysoko, że nie będę studiował kilku stron
    regulaminu pisanego czcionką 4pt. no i tym razem nadziałem, na kwotę
    kilku złotych, co za pół godziny czytania regulaminu nie jest godziwym
    wynagrodzeniem, ale też nie uważam, że jest to zagranie w porządku ze
    strony banku, bo:
    - gdyby to było prawdziwe ubezpieczenie na życie, wypadałoby wskazać
    uposażonego
    - nie jest to też prawdziwe ubezpieczenie od utraty pracy bo zawiera
    zastrzeżenie, że nie działa, jeżeli "pracownik mógł wiedzieć, że może
    stracić pracę" (sic!) - ciekawe czy komuś wypłacono odszkodowanie z tego
    tytułu

    jest to po prostu ukryta opłata, żeby nie nazwać tego po imieniu czyli
    wyłudzaniem pieniędzy.

    poza tym, to że dzisiaj jakaś opłata została ukryta w regulaminie nie
    jest dla mnie wystarczającym argumentem, bowiem regulaminy się
    zmieniają, czasem zmiany są wymuszane przez działania tych, którzy nie
    godzą się bezwolnie na wszystko co jest napisane drobnym drukiem, tylko
    poddają to krytycznej ocenie. 300 lat temu mogłeś podpisac po pijaku
    zgłoszenie na ochotnika do wojska, i nazajutrz miałeś ówczesne WKU pod
    drzwiami, dzisiaj już by nie przeszło coś takiego (chociaż nadal
    istnieje armia poborowych, czyli niewolnictwo okraszone pozorami zaszczytu)

    pozdr
    trainer