  • Data: 2015-01-19 17:25:59
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-19 o 10:31, J.F. pisze:
    > No nie, bywaly tez kredyty w EUR, tylko nie tak "atrakcyjne".

    No właśnie.

    > No i ta zlotowka rosla na wartosci jak glupia, gospodarka sie rozwijala,
    > wiec raczej nalezalo sie spodziewac zatrzymania wzrostu i moze drobnego
    > spadku.

    Bank to wie - Kowalski niekoniecznie. Zatem pakowanie człowieka w
    walutę, gdy wiesz, że zaraz ona wystrzeli to celowe wmanewrowanie w
    koszty do końca życia.

    > Skads sie te pieniadze jednak wziely. Bank wystawil jakies obligacje w
    > CHF ?

    Nie. To czysto umowna sprawa.

    > Inwestor zagraniczny sypnal euro i $ i chce zysk miec w eur/$ ?

    Ale po co? To tylko punkt odniesienia.

    > Zaraz zaraz - przyjmuje od ludzi pieniadze na lokaty, daje 6%, a mam ci
    > odpuszczac i spuscic do 1% ?

    O! To powiedz, gdzie teraz dają 6% ;-) Zarobili na frankowcach 100%
    samej różnicy kursowej, ale jakoś lokat na 6% nie widzę. Nie mam też
    wrażenia, iż mamy zapaść w branży bankowej.

    > No pisalem niedawno - sadzac po ilosci reklam (od lat), to ktos swietnie
    > na tym zarabia.
    > Na tych groszach prowizji, czy na skubaniu naiwnych ?

    Na skubaniu. Kto zarabia? Bank... ściślej broker, ale tak się to stało
    intratne, że banki w to weszły.

    > Masz Walutomat i podobne. Mozesz trzymac jak dlugo chcesz ... ale akurat
    > w tym dniu wielu moglo sporo stracic, wystarczylo nie uslyszec na czas
    > co sie dzieje i nie wycofac oferty :-)

    Tak. Tylko walutomat to prywatna firma, a forex działał w banku i daje
    BFG na swoich kontach. Więc jak trzymasz pieniądze i czekasz na okazję,
    to w banku są ubezpieczone od upadłości.
    Dwa - bank daje swap czyli oprocentowanie na foreksie. Mi wyszło 24%
    rocznie. Kusi? Ano skusiło.

    --
    Pozdrawiam