  • Data: 2006-04-25 07:58:45
    Temat: Re: dokumenty potrzebne przy zaciąganiu kredytu hipotecznego
    Od: "Patyk" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - Dokument potwierdzający dopuszczenie do użytkowania nieruchomości (rynek
    > pierwotny)

    To dostajesz od developera (jeżeli już jest wybudowane i odbiór budowlany
    jest) jeżeli budowa w trakcie to nie.
    15 min
    > - Umowa sprzedaży w formie aktu notarialnego , jeśli została zawarta

    Lepiej umowę z develop.
    15 min a w przypadku notariusza 1 dzień

    > - Odpis z księgi wieczystej, a w przypadku braku księgi wieczystej
    > dokumenty potwierdzające stan prawny nieruchomości

    Odpis troche trwa w Koszalinie do 2 tygodni. Ale wydaje mi się że w
    przypadku developera nie musisz tego donosić ( dopiero po notariuszu)

    > - Wycena nieruchomości (w szczególnych przypadkach możliwość zwolnienia)
    2 - 3 dni

    > - Akt notarialny nabycia nieruchomości
    1 dzień
    > - Potwierdzenie złożenia i opłacenia wniosku o wpis hipoteki
    15 min
    > - Deklaracja podatkowa i dowód wniesienia opłaty podatku od ustanowienia
    > hipoteki
    u notariusza załatwisz to przy podpisaniu aktu.
    > - Polisa ubezpieczeniowa
    1 dzień

    > Na czym polega ubezpieczenie mieszkania, które np. jest w trakcie budowy?

    zależy od banku, zazwyczaj jest to od ognia itp nie jest to drogie

    > - podpisanie umowy
    > - załatwienie papierków potrzebnych dla tego konkretnego mieszkania
    > - złożenie wniosku o kredyt
    > - czekanie na rozpatrzenie wniosku o kredyt
    > - uruchomienie kredytu

    > W obecnej sytuacji na rynku kredytów tego się chyba nie da zrobić w
    > miesiąc???

    Da się ja załatwiłem w 6 tygodni, a specjalnie się nie spieszyłem. Prowadzę
    działalność więc papierów jest 6 razy więcej. US ZUS składasz wniosek o
    zaświadczenie - czekasz tydzień później jeszcze bank potwierdza te
    zaświadczenia - czekasz znowu tydzień (kocham ZUSY), w trakcie okazuje się
    że zaświadczenie nieważne ( bo ważne jest miesiąc a ten właśnie minął)
    zaczynasz od początku.
    W przypadku umowy o pracę sprawa jest o wiele prostsza.

    --
    Patyk