    From: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: działalność gosp i konto osobiste
    Date: 3 Aug 2006 19:37:24 +0200

    > Ja. Około 5 lat temu PKO BP.
    > Z nowszych i też PKO BP. Pół roku temu kolega podał kontrahentowi numer
    > Superkonta w małym "powiatowym" oddziale zamiast numeru rachunku
    > firmowego. W historii jest przelew przychodzący i jego anulowanie.
    > Wrócił do zleceniodawcy po tygodniu. Bank uzasadnił odbicie przelewu
    > właścnie zakazem używania superkonta do rozliczeń DG. W tytule było "za
    > fakturę nr NNN" a jako odbiorca coś w stylu "Jan Kowalski Mydło i
    > Powidło".
    Świeże, kilka tygodni temu znajomy wściekał się że ING odmówił mu przyjęcia
    przelewów ZUS, motywując to właśnie tym że jest to konto tzw. osobiste. Dziwne
    tylko że przez poprzednie 10 lat nie mieli z tym problemów. Ja z kolei od 16
    lat reguluję wszystkie swoje zobowiązania z konta osobistego i dotychczas nie
    mam żadnych problemów. Przecież tzw. jedoosobowa działalność gospodarcza to jak
    by nie patrzeć zawsze ja. Fiskus również tego nie rozróżnia i bierze skąd się
    da i nie da.