  • Data: 2010-02-20 05:45:00
    Temat: Re: dziura w EMV - chip & PIN to porazka?
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    MG <n...@s...com> had the courage to write:

> [...]
    > Pomijam drobnicę, bo do szczegółów i uproszczeń można się przyczepiać
    > wielu. Jednym z większych błędów jest informacja, że po stronie
    > wydawców nie jest dostępna informacja na temat metody uwierzytelnienia
    > karty. Jest to jedna z głównych stawianych tez, a nie znajduje oparcia
    > w faktach. Niepoprawnym jest stawianie znaku równości pomiędzy Chip&PIN
    > a EMV. Przydałoby się przynajmniej przeprowadzić dyskusję, czy takie
    > uproszczenie ma sens. Skoro problem dotyczy EMV, to dotyczy też kart
    > MasterCard, prawda? Dlaczego ich nie uwzględniono? Nie pasowały do

    Fakt, że MC jest bardzo mało populana w UK, a MC debet niemal wcale nie
    występuje (jedyny znany mi przypadek to Neteller bank). Badaniem tym objęto,
    jak się zdaje, tylko karty debetowe (zawsze dokonujące autoryzacji online).

    > Poza częścią merytoryczną, między wierszami można z łatwością zauważyć
    > emocjonalny stosunek autorów do przedstawianej sprawy. Nie umiem sobie
    > wytłumaczyć, z czego to może wynikać, bo od publikacji naukowych oczekuje
    > się przede wszystkim suchego przekazu i weryfikacji podanych przez siebie
    > informacji.

    tak jakoś bardzo wygląda toto na dzieło studentów, i to niekoniecznie native
    speakerów. Bez względu na to, który profesor toto firmował.

    insha'allah, jak mówią niektórzy.