  • Data: 2003-12-02 16:47:00
    Temat: Re: eBank Express 1.6.02
    Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bqif6k$phq$...@i...gazeta.pl,
    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>:

    > Oj. Powtarzanie, to nie wyjasnianie.

    Nie sadzilem, ze az tak doglebnego wyjasniania oczekujesz, ale postaralem
    sie je przedstawic.

    Typowy uzytkownik jezyka polskiego potrafi zinterpretowac tego typu
    regularna formacje, nawet jesli pierwszy raz sie z tym spotyka.

    Udajesz, ze nie rozumiesz - mam nadzieje.

    > OK. Ale nie zawsze to dziala i jest dopuszczalne.

    Jak widzisz, jest to proces produktywny.

    > Anulacji nie ma ani
    > w slowiniku ortograficznym, ani w slowniku jezyka polskiego (oba
    > PWNu).

    Nie ma. To nie znaczy, ze nie ma tego slowa w jezyku. To chyba oczywiste.
    Leksykon jezyka jest nieograniczony, a slownik jest ograniczony. Poza tym te
    slowniki odzwierciedlaja stan przeszly, nie wiem, o ktorym slowniku j.p. PWN
    mowisz, ale wiekszosc nawet dosc "mocno" przeszly. To slownik opisuje jezyk,
    nie odwrotnie.

    > Widzisz, nie chodzi o to, ze jestem purysta jezykowym, bo nie jestem.
    > Ale nie jestem tez prostakiem jezykowym i takie dziwolagi wymyslane
    > przez prostakow nie raza. I tyle.

    Nie chce Ci ublizac, ale na temat jezyka nie wiesz zbyt wiele.
    Zastanow sie, zanim nazwiesz kogos "prostakiem". Wiekszosc slow, ktorych
    uzywasz dzisiaj, "wymyslil" jakis prostak.

    Proponuje EOT, bo odbieglismy od tematu.

    --
    Robert