  • Data: 2008-12-03 00:45:12
    Temat: Re: emax+ i odsetki weekendowe
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 2 Dec 2008 20:42:17 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Odsetki są w BRE naliczane w cyklach 1-ostatni dzień miesiąca.
    >
    > Czyli na przykład na koniec listopada zostały dopisane odsetki za salda
    > dzienne z dni od 1 listopada do 30 listopada włącznie (ze względu na weekend
    > salda na 29 i 30 listopada zostały ekstrapolowane na podstawie salda z 28
    > llistopada). Uważasz, że jest inaczej?

    Prawdę mówiąc, to nie wiem jak jest faktycznie, nie wykluczone, że mBank
    zmieniał sposób naliczania odsetek.
    Jedno jest pewne, a mianowicie doświadczalnie potwierdzony fakt, że
    wyjęcie wszystkich środków z konta ostatniego dnia miesiąca nie powoduje
    zmniejszenia odsetek za dany miesiąc i na tym oparłem swoja teorię.
    Kiedyś przeprowadziłem taki właśnie eksperyment i naliczone przez mBank
    odsetki dokładnie pokrywały się z moją teorią odnośnie okresu
    odsetkowego.
    Inny podobny przykład potwierdzający tę teorię, to obliczenia w
    wiadomości news:g9papj$rvl$1@atlantis.news.neostrada.pl.
    Następny przykład potwierdzający tę teorie to taki, że w dn. 1 września
    br. na eMax+ o zerowym stanie konta, wpłaciłem kwotę 500 zł. Na koniec
    miesiąca bank naliczył mi 2,28 zł odsetek, co wskazuje, że odsetki
    naliczono mi tylko za 29 dni, a nie za 30:
    500*5,75%*29/365=2,28
    Dla odmiany, wygląda że za listopad odsetki naliczono za okres od 1 do
    30 listopada, gdyż rachunek się zgadza jeśli w tym miesiącu policzymy 9
    dni ze stopą 5,75%, a 21 dni ze stopą 6%, podczas gdy zmiana stóp
    procentowych miała miejsce 10 listopada.
    Mogłoby to wskazywać, że mBank ostatnio zmienił sposób naliczania
    odsetek i to może być przyczyną naszej dezorientacji.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof